گسترش فرهنگ قرآنی سدی در برابر ناتوی فرهنگی دشمن است

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل گفت: در تلاشیم تا فرهنگ قرآنی بیشتر و بهتر گسترش یابد و سدی در مقابل شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی ایجاد شود؛ چرا که شرایط کشور، شرایط مثبتی از جهت دسترسی‌ها نیست.

گسترش فرهنگ قرآنی سدی در برابر ناتوی فرهنگی دشمن است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اهمیت آموزش قرآن در خانه توسط خانواده، اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی و راهنمای عمل ماست، مردم ایران با قرآن از جهت قرائت، ترجمه، تدبیر و ترتیل انس می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه قرآن به عنوان کتاب نور در افراد از جهت مختلف تاثیرگذار است، افزود: در روایات داریم که اگر حافظ قرآن هم هستید در هنگام تلاوت آیات را از رو بخوانید، به این دلیل که خود قرآن، کتاب شفاست و علم پزشکی با بهره‌گیری از آیات نورانی این کتاب آسمانی توصیه‌های مختلفی جهت سلامتی انسان داشته است.

سخنگوی فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه با اشاره به بعد روحانی و ملکوتی انسان، گفت: خدا نور آسمان‌ها و زمین است و مردم را با نور راهنمایی می‌کند و قرآن نیز به عنوان منشاء نور راهنمای انسان است.

ندیمی با تاکید بر توجه به ظرفیت‌ها در طرح آموزش همگانی قرآن کریم، تصریح کرد: در بخش خصوصی و تشکل‌های مردم ظرفیت‌هایی داریم که باید در راستای آموزش قرآن در دارالقرآن‌ها و سایر مراکز قرآنی مورد توجه قرار گیرد و لذا فلسفه ارائه این طرح این بوده که سوال شود «آیا مؤسسات فرهنگی و قرآنی که به صورت عام‌المنفعه و غیرانتفاعی مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد هستند می‌توانند مشمول بودجه باشند؟» در اینجا فرصتی را تعریف کردیم برای اینکه بتوانیم از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: در این متن آورده بودیم که هزینه‌های مصرف آب، برق، گاز برای حوزه علمیه، مساجد، حسینه‌ها، دارالقرآن‌ها و اماکن دینی رایگان است؛ همچنین مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی دولتی و غیر دولتی، تعاونی‌های خصوصی، موزه‌ها، مهدکودک‌ها و کودکستان‌ها مشمول این طرح می‌شوند؛ بدین ترتیب فرصتی فراهم می کنیم تا فرهنگ قرآنی بیشتر و بهتر گسترش یابد تا سدی در مقابل شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی ایجاد شود چرا که شرایط کشور، شرایط مثبتی از جهت دسترسی‌ها نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تخصیص اعتبارات به بخش فرهنگی، متذکر شد: ما نمایندگان ملت که با مسائل بودجه‌ای آشنا هستیم اعتقاد داریم که باید همواره فرصتی برای آموزش، تدبر و تفسیر قرآن فراهم شود؛ لذا برای ارشاد، تبلیغات، حوزه علمیه و … به طور جداگانه بودجه اختصاص یافته که مجموعا بیش از هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش فرهنگی است که باید مدیریت کنند.

وی بیان کرد: تلاش کردیم نگاهی در کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشیم که در همه جا فرصت آموزش قرآن و احکام دین تعریف جامعی داشته باشد، البته چنین رویکردی قابل مدیریت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه