مدیرکل بهزیستی گیلان: دولت در توزیع سبد کالا هنوز به هماهنگی نرسیده است

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه دولت در توزیع سبد کالا هنوز به هماهنگی نرسیده افزود: اولویت سبد کالا به مستمری بگیران تعلق دارد و کسی که مستمری دریافت نمی کند سبد کالا نیز ندارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان: دولت در توزیع سبد کالا هنوز به هماهنگی نرسیده است

به گزارش خبرنگار هشت دی، محمدرضا پارسی در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه طبق آمار سازمان بهداشت جهانی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از هر جامعه ای را افراد دارای حداقل معلولیت تشکیل می دهند اظهار کرد: ۳ الی ۴ درصد این افراد دچار معلولیت بارز یعنی معلولیت آشکار در بدن خود هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به انواع معلولیت مادرزادی و یا اکتسابی افزود: هر جامعه برای پیشرفت و توسعه باید به تمام آحاد جامعه از جمله معلولان توجه کند.

وی با اشاره به تحصیلات عالیه دانشگاهی و موفقیت های برخی از معلولین در عرصه های مختلف جامعه گفت: باید نگرش خود را نسبت به معلولین در جامعه تغییر دهیم.

مدیر کل بهزیستی گیلان تصریح کرد: باید به این قشر از جامعه توجه کنیم و فرصتی برابر با سایر جامعه فراهم شود تا بتوانند از فرصت های خود استفاده کنند.

پارسی در رابطه با وضعیت نگهداری مراکز معلولین در گیلان گفت: بالغ بر ۴۲ هزار نفر در گیلان دچار معلولیت های مختلف تحت پوشش هستند که ۱۵۰۰ نفر از آنها در روستاها و نقاط دوردست شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۳هزار نفر از کل مجموع معلولین افراد درگیر معلولیت های خیلی شدید هستند اذعان کرد: ۲۸۰۰ نفر از معلولان شدید در مراکز شبانه روزی مراقبتی که شامل ۳۶ مرکز هستند قرار گرفتند که مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان یارانه به این مراکز جهت خدمات پرداخت میشود.

مدیر کل بهزیستی گیلان از ۲۶هزار نفر مستمری بگیر خبر داد و افزود: مبلغ ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بودجه به مستمری بگیران تعلق میگیرد و همچنین افراد دارای ضایعه نخاعی نیز علاوه بر پوشش ۱۰۰درصدی، مبلغ ۲۰۰هزار تومان حق پرستاری و ۱۰۰ هزار تومان جهت لوازم بهداشتی دریافت می کنند.

پارسی در رابطه با خانواده های چند معلولی با بیان اینکه این خانواده ها برای دریافت مستمری در اولویت هستند تاکید کرد: خانواده های چند معلولی از درصد بیشتری مستمری برخوردار هستند و در جهت تامین مسکن نیز کمک بلاعوض دریافت می کنند.

وی فرد دارای سابقه ۲ساله بیماری روانی و ۲دفعه بستری شدن در بیمارستان را فرد دچار بیماری روانی روانی مزمن خواند و گفت: بالغ بر ۳۷۰۰ بیمار روانی مزمن وجود دارد که ۷۲۵ نفر در مراکز هستند و بیش از ۷۰۰ نفر تحت عنوان ویزیت در منزل قرار میگیرند.

مدیر کل بهزیستی گیلان در رابطه باخرید ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی امکانات کمک توانبخشی اذعان کرد: سمعک، باتری سمعک و تشک مخصوص بخشی از خرید بوده که امسال کمی با تاخیر مواجه شده است.

پارسی با بیان اینکه دولت در توزیع سبد کالا هنوز به هماهنگی نرسیده افزود: اولویت سبد کالا به مستمری بگیران تعلق دارد و کسی که مستمری دریافت نمی کند سبد کالا نیز ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی، اشتغال کشور دچار مشکل است لیکن برای ۶۲۳ نفر از معلولین اشتغال با کارفرما یا کار آزاد ایجاد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه