شورای رشت دنبال اختلاف با استاندار گیلان نیست/ طرح سوال از شهردار را پسندیده نمی دانم

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه طرح سوال و تذکر به شهردار یکی از ابزارهای کارساز و جایگاه قانونی شورای شهر برای پیشرفت مدیریت شهری است، گفت: موافق با طرح سوال نیستم و این روش را پسندیده نمی دانم.

شورای رشت دنبال اختلاف با استاندار گیلان نیست/ طرح سوال از شهردار را پسندیده نمی دانم

سید رضا موسوی روزان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز با بیان اینکه طرح سوال و تذکر به شهردار یکی از ابزارهای کارساز و جایگاه قانونی شورای شهر برای پیشرفت مدیریت شهری است، اظهار کرد: این سوال ها و تذکرها باید در نقطه ای درست و کار ساز مطرح شود، تا شاهد اثر گذاری مطلوب در شهر و مدیریت شهری باشیم .

موسوی روزان ادامه داد: موافق با طرح سوال از شهردار نیستم و این روش را پسندیده نمی دانم،هر عضوی از شورا اگر مطلبی را عنوان می کند با مسئولیت خودش است، من دید گاه های خودم را دارم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه به اعتقاد من شهردارِ چند ماهه و غیر بومی به فرصت بیشتری نیاز دارد و باید برای کار فرصت داشته باشد گفت: با این حال، شهرداری در چند وضیت دشوار مدیریت شهری طی چند ماهه اخیر مانند برف و ایام نوروز و … بسیار خوب عمل کرد.

وی با اظهار به اینکه ما باید با کم رنگ کردن نکته های منفی، بیشتر نکات مثبت را بیان کنیم، افزود: باید آسیب ها را با تذکر و طرح سوال و نظارت به نقطه قوت مبدل کرده و فرصت بسازیم.

موسوی در پاسخ به این سوال که شهردار خواستار اخذ راهکار و پیشنهاد از شورای شهر برای رفع موانع و مشکلات است، در این باره شورا چه برنامه هایی دارد؟ اذعان داشت: شورای شهر در مدیریت شهری نقش ناظر را دارد و به اعتقاد من راهکارها باید از طریق مدیران شهرداری ارائه شود به طوری که فکر شورا در آن جریان داشته باشد. شهرداری باید از توانایی خودش استفاده کند و ظرفیت فکری اش را بالا برد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در مورد حاشیه های اخیر جلسه نظلم مهندسی که با حضور استاندار برگزار شد، با تاکید براینکه شورا دنبال اختلاف با مقام ارشد استان نیست، افزود: من در جلسه نظام مهندسی حضور نداشتم و بنا به نقل قولی که از دوستان شورا شنیدم، در اواخر همان جلسه یکی از اعضای شورای شهر از قول استاندار سخنان استاندار را تکذیب و شکل صحیح حرف را توضیح داده و رضایت اعضای شورا را جلب کرده است و بنا به تصمیم دوستان قرار شد که دیگر این مطلب ادامه نداشته باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه