رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

استیضاح ظریف به مصلحت نیست/ اظهارات مسئولان باید مستند باشد

رئیس فراکسیون مستقلان گفت: استیضاح ظریف به مصلحت کشور نیست، چراکه در شرایط فعلی بیشتر از همیشه نیاز به وحدت داریم.

استیضاح ظریف به مصلحت نیست/ اظهارات مسئولان باید مستند باشد

به گزارش ۸دی کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در حاشیه صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۱ آذر ماه) با حضور در جمع خبرنگاران و در واکنش به درخواست استیضاح ظریف از سوی تعدادی از نمایندگان گفت‌: فارغ از اینکه اظهارات ظریف صحیح یا غلط به نظر می‌رسد، در شرایط کنونی وزارت امور خارجه در خط مقدم مبارزه با تحریم‌هاست و طبعا تمام برنامه‌هایی که در حوزه اقتصاد طراحی می‌شود، وزارت خارجه یک پایه آن است.

وی تصریح کرد: استیضاح وزیر امور خارجه به مصلحت نیست خصوصا موضوعی هم که مطرح شده پرداختن به آن در شرایط کنونی مصلحت نیست.

جلالی تاکید کرد: فکر می‌کنم ما بیشتر به همدلی و وحدت نیاز داریم و تمام مسئولان باید توان خود را بگذارند تا بتوان از شرایط تحریمی که به ناحق دشمنان علیه ما ایجاد کرده‌اند، عبور کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه همه باید در این شرایط وزارت امور خارجه را تقویت کنیم تا آنها بتوانند وظایف خود را انجام دهند بیان کرد: وزارت امور خارجه در این امور به دنبال حل مسائل و بنده طی صحبت‌هایی که با دیگر فراکسیون‌های مجلس داشته‌ام آنها هم اقبال چندانی نسبت به این استیضاح ندارند.

جلالی گفت: البته امروز ظریف در کمیسیون امنیت حضور خواهد یافت و امیدواریم افرادی هم که احساس وظیفه می‌کنند با پاسخ‌های وی قانع شده و دیگر استیضاح به صحن علنی کشیده نشود، البته اگر به صحن بیاید با رای بالاتر از گذشته ظریف دوباره رای خواهد آورد لذا وقت‌گیری از مجلس به صلاح نیست.

رئیس فراکسیون مستقلان گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا در شرایط فعلی کمتر حرف زده و بیشتر سخنان لازم و ضروری را برای کشور مطرح کنند،‌ همچنین اظهارات مسئولان باید مستند باشد، زیرا در شرایط فعلی نیاز به ثبات و هم‌افزایی وجود دارد و نباید در این شرایط حرف‌هایی که ذهن‌ها را به سمت سیاست اختلافی می‌برد، مطرح شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه