پیام رئیس شورای اسلامی رشت به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی

رهبر جنبش جنگل، اسطوره مبارزه برای تمام مردم ایران است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: آرمان آزادیخواهی میرزا هیچگاه خاموش نخواهد شد

رهبر جنبش جنگل، اسطوره مبارزه برای تمام مردم ایران است
به گزارش ۸دی، سید امیر حسین علوی با گرامی داشت یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: رهبر جنبش جنگل، اسطوره مبارزه برای تمام مردم ایران است.
وی با بیان اینکه یازدهم آذر سالگرد شهادت مبارز نستوه، میرزا کوچک خان جنگلی است افزود: میرزا کوچک شخصیتی بود که پس از شکست مشروطه، جنبش مسلحانه دیگری را در جنگلهای گیلان به منظور مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی پایه ریزی کرد.
علوی افزود: اگرچه پیکر این مبارز آزادیخواه در گردنه گیلوندان یخ زد اما آرمان های آزادیخواهی وی هیچگاه خاموش نخواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت یازدهم آذر را فرصتی مناسب به منظور واکاوی اندیشه های هیات اتحاد اسلام که هسته اولیه جنبش جنگل را در جنگل های تولم پایه ریزی کرد دانست و گفت: بررسی مرامنامه این هیات نشان می دهد که چقدر دقیق و بر اساس توجه به ارزش های اسلامی و انسانی تنظیم شده و  نیازمندیهای جامعه را در نظر داشته است.
وی با اشاره به اینکه حق قانون گذاری و استقلال کشور، تحصیل رایگان ، دموکراسی و تفکیک حوزه سیاست از ایدئولوژی برخی از بخشهای این مرامنامه بود افزود: این مهم نشان داد که میرزا تا آخرین لحظه به سمت کمونیست نرفت و هرگز آرمانهای شکل دهنده این نهضت بزرگ و تاثیرگذار را فراموش نکرد.
علوی با گرامیداشت سالروز شهادت بزرگ مرد تاریخ گیلان، میرزا کوچک خان جنگلی بیان کرد: تاریخ پرفراز و نشیب رشت مردان و زنان بزرگ و پرافتخاری را پرورانده و میرزای جنگلی اسطوره ای بزرگ و فراموش نشدنی برای تمام ایام پرافتخار این شهر و دیار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه