تشکیل کمیته حمایت از بیماریهای خاص

۱۰ درصد از بیماران تالاسمی کشور در گیلان هستند

عضو شورای شهر رشت، گفت: برخی از بیماران خاص به واسطه تحمیل هزین‌ های درمانی به لحاظ معیشت با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

۱۰ درصد از بیماران تالاسمی کشور در گیلان هستند

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد در جلسه حمایت از بیماری‌های خاص که در صحن شورای شهر رشت برگزار شد، با انتقاد از فقدان اعتبار مشخص برای درمان بیماران خاص در  استان گیلان، گفت: نداشتن اعتبار درمانی مشخص به منظور حمایت از بیماران خاص در استان گیلان موضوع مهمی است که نیازمند ورود و حمایت نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: متاسفانه استان گیلان فاقد مرکز جامع بیماران خاص است و قصد داریم، نسبت به تشکیل کمیته حمایت از بیماری‌های خاص در رشت تحت نظارت کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اقدام کنیم.

وی با انتقاد از فقدان مرکز جامع بیماران خاص در گیلان خاطرنشان کرد: در بسیاری از استانهای کشور در این خصوص گام‌های موثری با جذب اعتبارات دولتی انجام شده، اما این مهم در گیلان مورد توجه نیست.

شیرزاد با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم به منظور حرفه آموزی توسط اعضای موسسات مردم نهاد حوزه سلامت با هدف اشتغال و حضور در جامعه تصریح کرد:بی توجهی به این افراد می تواند مشکلات دیگری برای آنان ایجاد کرده و در نهایت تبعاتی برای جامعه به همراه داشته باشد و از این رو باید با همفکری و تعامل بیشتر در این حوزه برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

شیرزاد به احداث درمانگاه هموفیلی در رشت اشاره کرد و گفت: تنها ۱۰ درصد از این پروژه باقی مانده و امیدواریم با اختصاص اعتبار مورد نیاز در دهه فجر سال جاری شاهد بهره‌برداری از این درمانگاه برای بهره مندی بیماران این حوزه باشیم .

وی افزود: به واسطه فقدان درمانگاه مخصوص بیماران هموفیلی در رشت بسیاری از بیماران مبتلا برای درمان به تهران عزیمت کرده که در طی این سفرها مشکلات فراوانی نیز با توجه به شرایط جسمی و مالی برای آنان ایجاد می‌شود.

برخی بیماران خاص به لحاظ معیشت مشکلات فراوانی دارند

شیرزاد ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از بیماران خاص به واسطه تحمیل هزینه های درمانی به لحاظ معیشت با مشکلات فراوانی مواجه هستند، قصد داریم در جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا خدماتی در حوزه حمل و نقل خدماتی رایگان به بیماران خاص در قالب طرح منزلت ارائه شده و این افراد بتوانند بر اساس کارت های صادر شده از خدمات رایگان حمل و نقل عمومی برخوردار شوند.

وی افزود: یقینا با انجام چنین اقداماتی می‌توانیم در بحث حمایتی از بیماران خاص گام های موثری برداشته و تا حدودی از اندوه و مشکلات آنان بکاهیم.

فرهام زاهد عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع سمن های مردم نهاد حوزه سلامت،گفت: تحمل چنین مشکلاتی بسیار سخت و طاقت فرسا است.

فرهام زاهد به بودجه اختصاص یافته به انجمن های فعال حوزه سلامت سطح رشت اشاره کرد و گفت: تمامی افراد با هر مسئولیت و جایگاهی باید بدانند که به واسطه رای اعتماد مردم در این موقعیت قرار گرفته و باید قدردان و پاسخگوی اعتماد آنان باشند.

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: می توانیم از ظرفیت پیاده راه فرهنگی رشت به منظور معرفی بیشتر و اطلاع رسانی حوزه‌های فعالیتی انجمن های فعال حوزه سلامت و … استفاده کنیم.

شرایط مالی نگران کننده شهرداری رشت دلیل تاخیر در راه اندازی درمانگاه هموفیلی   

زاهد با اشاره به اینکه شرایط مالی حاکم بر شهرداری نگران‌کننده است و میزان صدور پروانه های ساختمانی در سال ۹۷ در رشت بسیار کاهش داشته و در شرایط فعلی آمار صدور پروانه ساخت و ساز در کل رشت از ابتدای سالجاری تاکنون هنوز به تعداد صدور پروانه ساخت و ساز شهرداری منطقه یک در سال گذشته نرسیده است، گفت: تاخیر در راه اندازی و بهره برداری از درمانگاه هموفیلی نیز به علت مشکلات مالی است.

رضا مهرگان مدیرعامل کانون ناشنوایان گیلان نیز در این جلسه با گرامی داشت روز جهانی معلولین گفت: امیدوارم شاهد افزایش توجه مسوولین به معلولین جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه در قشر معلولین و ناشنوایان افراد توانمندی وجود دارند، افزود: بحث مناسب سازی اماکن و معابر عمومی باید مورد توجه قرار بگیرد و امیدواریم در شهرداری رشت ستادی با همین منظور به زودی مستقر شود.

مهرگان با ابراز گلایه از اینکه ناشنوایان برای استفاده از سالن های ورزشی شهرداری رشت هزینه پرداخت می کنند بیان کرد: سمن های مردم نهاد فعال در این حوزه فاقد منابع درآمدی بوده و تقاضا داریم نسبت به معافیت معلولین از پرداخت هزینه بابت استفاده از اماکن ورزشی تحت نظارت شهرداری رشت اقدام شود.

نبود کارشناس زبان در سازمانها برای ناشنوایان مشکلات ایجاد کرده است

وی با انتقاد از اینکه در بسیاری از سازمان ها کارشناس زبان اشاره وجود ندارد افزود: این مهم موجب بروز مشکلات متعددی برای افراد ناشنوا در زمان مراجعه به سازمانها شده است.

قیصرنژاد رئیس هیئت مدیره موسسه حامیان اوتیسم نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه سونامی اوتیسم در جامعه در حال وقوع است،گفت: از هر شصت نوزاد تازه متولد شده یک نفر مبتلا به اُتیسم است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون راه درمانی برای مبتلایان به این بیماری پیدا نشده است افزود: سال گذشته تلاش های فراوانی به منظور تحت پوشش قرار گرفتن مبتلایان به این بیماری انجام شد اما تا کنون اعتباری برای این حوزه مشخص نشده است.

کودکان اوتیسم گیلان پارک ویژه ندارند

وی با تاکید بر اینکه فضای سبز ویژه ای برای کودکان اوتیسم در شهر ایجاد شود، گفت:کودکان اوتیسم در منازل زندانی بوده و استان اصفهان و تبریز به طور ویژه یک پارک برای آنان ایجاد شده است.

علی پورآرمند رئیس هیئت مدیره انجمن داوطلبان اهدای خون گیلان به نصب سامانه مربوط به اهدای خون اشاره کرد و گفت: این سامانه نیازمند مجوز ترافیکی بوده و با توجه به اینکه در فصل سرما به سر می بریم یقینا نیاز به خون و فرآورده های خونی در گیلان افزایش پیدا می کند.

وی با تاکید به تسهیل امور به منظور اهدای خون توسط داوطلبان بیان کرد: پیشنهاد می کنم با بهره مندی از ظرفیت سرای محلات در خیابان های تختی و گلسار رشت نسبت به مشارکت بیشتر شهروندان در این امر خداپسندانه اقدام کنیم.

ده درصد از بیماران تالاسمی کشور در گیلان هستند

پور آرمند خاطرنشان کرد: گیلان جزو پنج استان وارد کننده خون است.

وی تصریح کرد:ده درصد از بیماران تالاسمی در استان گیلان حضور دارند و این تنها یک بخش از نیاز استان به خون و فرآورده های آن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه