ساخت انیمیشن مشترک بین ایران و کره جنوبی

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی گفت: انیمیشن بلند سینمایی توسط ایران و کره جنوبی تولید و تا سال آینده برای اکران آماده می‌شود.

ساخت انیمیشن مشترک بین ایران و کره جنوبی

به گزارش هشت دی،هیأتی متشکل از دست اندرکاران سینمای کره‌ای در حاشیه هفتمین جشنواره فیلم کره جنوبی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی با مدیرعامل، معاون بین‌الملل و مدیر امور تولید مشترک این بنیاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

علیرضا تابش در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه گفت‌وگو با هیأت کره‌ای پس از بازدید آنان از مراکز سینمایی ایرانی و تماشای آثار سینمای کشورمان اتفاق خوب و مبارکی است، اظهار کرد: فارابی امسال وارد سی‌وپنجمین سال تاسیس خود می شود و این نهاد سینمایی در دو زمینه حمایت از تولید آثار سینمایی و معرفی سینمای ایران در عرصه جهانی بیشترین فعالیت را داشته است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به معرفی سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره‌های مهم آسیایی و جهانی گفت: در ۴ دهه اخیر با تلاش فیلمسازان، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و بنیاد سینمایی فارابی، سینمای ایران در رسانه‌ها و مجامع سینمایی جهان به خوبی معرفی شده است. در عین حال به رغم همه این تلاش‌ها در عرصه بین‌المللی، هنوز در دو حوزه تولید مشترک و ورود جدی سینمای ایران به بازارهای جهانی موفقیت‌های لازم اتفاق نیفتاده است.

تابش عنوان کرد: در معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، کارگروهی با هدف بررسی امکانات مربوط به تولید مشترک با دیگر کشورها تشکیل شده تا زمینه‌های تولیدات مشترک با کشورهای دیگر فراهم شود.

وی ادامه داد: در سازمان سینمایی و در شورای عالی بین‌الملل سینما، آیین‌نامه‌ای برای حمایت از فعالان پخش و توزیع بین‌المللی سینمای ایران مصوب شده است و دولت در این بخش حمایت‌هایی را از فعالان بخش خصوصی خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به حضور هیأت‌های مختلف کره‌ای در سال‌های اخیر در ایران در حاشیه جشنواره جهانی، ادامه داد: مذاکرات مختلفی با این گروه‌ها انجام شده که هنوز به تولید مشترک میان دو کشور منجر نشده اما همکاری‌های جشنواره‌ای میان دو کشور در سطحی مناسب شکل گرفته است.

تابش با بیان اینکه گسترش همکاری‌های سینمایی بین ایران و کره جنوبی اهمیت دارد، تصریح کرد: این جلسه فرصتی است تا سینماگران دو کشور درباره تولید مشترک تبادل نظر کنند و برنامه‌ریزی‌هایی شکل بگیرد. همچنین علاقه خود را برای پخش فیلم‌های ایرانی در تلویزیون و سینمای کره اعلام می‌کنیم.

در ادامه رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به تولید مشترک یک انیمیشن بلند سینمایی بین ایران و کره جنوبی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این اثر تا یک سال آینده برای اکران آماده شود.

مصطفی احمدی مدیر امور تولید مشترک در بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به حضور ایران در جشنواره و بازار فیلم بوسان نیز اظهار کرد: فیلم‌های ایرانی در جشنواره بوسان اقبال گسترده‌ای در سال‌های مختلف داشته‌اند. همچنین سینماگران ایرانی در ادوار مختلف در جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی داور بوده‌اند.

«سو ری مون» کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر، «سون ری ییم» کارگردان و فیلمنامه‌نویس، «آم تهوا» کارگردان و نویسنده، «چون هوان چنگ» کارگردان، «هان سون هی» تهیه کننده و پرفسور و دبیر دانشکده فیلم آسیایی بوسان در این جلسه با مدیران بنیاد سینمایی فارابی دیدار و گفت وگو کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه