استاندار گیلان و وزیر ارشاد در انتخاب مدیرکل ارشاد تعهد دینی و ارزشی بودن را ملاک قرار دهند

امام جمعه لوشان با تشریح ملاک های انتخاب یک مدیر فرهنگی، گفت: آقای استاندار و آقای وزیر محترم اگر می خواهند در این رابطه معیار گذاری کنند باید شخصی را جهت تصدی امر فرهنگ و ارشاد استان انتخاب کنند که شخصی فرهنگی و ارزشی باشد.

استاندار گیلان و وزیر ارشاد در انتخاب مدیرکل ارشاد تعهد دینی و ارزشی بودن را ملاک قرار دهند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، اعلام عنوان سال۱۳۹۳ به نام « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی» بیانگر اهمیت ذاتی مقوله فرهنگ است. فرهنگ همچون فضای تنفس برای جوامع بشری تلقی می‌شود. اما آنچه به این نامگذاری اهمیت مضاعف بخشیده نامگذاری فرهنگ است. طی سالهای گذشته غالب نامگذاری سنوات باعناوین موضوعات اقتصادی صورت می‌گرفت تا نقطه آسیب ما در تقابل با دشمنان مورد توجه و البته قرار گیرد. امسال با وجود تشدید تحریمها و مشکلات اقتصادی علاوه بر اقتصاد، فرهنگ هم به عنوان سال اضافه گردید تا حاکی از یک خلا و نقطه آسیب موجود باشد که برای ترمیم آن باید با عزمی ملی و البته مدیریتی از نوع جهادی اقدامات بایسته صورت گیرد. هر چند نمی‌توان نشانه های مثبتی از این نوع عزم و مدیریت مورد تاکید امام جامعه اسلامی را در رفتار دولت مشاهده نمود و قطعا مطالبه رهبری محقق نشده است بلکه با کمال تاسف خبرهایی به گوش می رسد که  نه تنها حاکی از مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ نیست بلکه نمونه کامل وادادگی و انفعال و بلکه کج اندیشی در این عرصه است. خبرها حکایت از آن دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تا روزهای آینده تغییر و تحول مدیریتی به خود خواهد دید.

خطیر بودن مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ناشی از عواملی است که نمی‌توان از کنار این خبر به سادگی گذر نمود. مدیریت، هدایت و خط دهی به جامعه هنری استان و زمینه سازی برای تولید محصولات فرهنگی وهنری در راستای تقویت ارزشها و مبانی دینی، انقلابی و مسئولیت پذیری در قبال تاکیدات مقام معظم رهبری بویژه سبک زندگی اسلامی که می‌بایست در تولیدات هنری و فرهنگی نمود یابد از وجوه اهمیت بخش به این مسئولیت خطیر است. ساماندهی نشریات و… از دیگر وجوه ممتازه این عرصه خطیر است. بدیهی است چنانچه در همه این عرصه ها عزم مورد انتظار شکل گیرد و مدیریت انقلابی و جهادی به منصه ظهور برسد می‌توان به تولید آثار هنری درشان نظام مقدس جمهوری اسلامی امیدوار بود.

اینکه در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند چه کسی با چه شاخصه هایی باید این مسئولیت را  عهده دار شود، سئوال خبرنگار زیتون خبر از حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بابایی امام جمعه شهر لوشان بود.

وی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و با تکیه به فرهنگ غنی دین مبین اسلام شکل گرفته است بنابراین کسی که سکان امر فرهنگ می شود باید هم تعبد فرهنگ غنی دین و هم تعهد به فرهنگ غنی اسلامی حاکم داشته باشد.

امام جمعه لوشان تصریح نمود: اگر استاندار گیلان و آقای وزیر ارشاد می خواهند در این رابطه معیار گذاری کنند باید شخصی را جهت تصدی امر فرهنگ و ارشاد استان انتخاب کنند که فرهنگی و ارزشی باشد چرا که کار و مدیریت فرهنگی با ظرافت است.

وی ادامه داد: شخصی که به عنوان مدیر دستگاه فرهنگی استاد معرفی می شود، باید شخصی آگاه نسبت به ارزشهای دینی و فردی متعهد و متعبد به فرهنگ دینی مان اسلام عزیز باشد.

حجت الاسلام بابایی، ابراز کرد: با توجه انتخاب سال« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی» کسی که می خواهد وارد عرصه مدیریت فرهنگی بشود باید یک مدیر تمام عیار، مهیا و جهادگر باشد.

وی با بیان اینکه، مدیری شایسته است در رأس امور فرهنگ و ارشاد استان قرار بگیرد که مجاهد و متعهد متعبد باشد، ادامه داد: قطعا آنچیزی در مجموعه زندگی او به عنوان تعهد دینی می بیند را باید مد نظر بگیرد علاوه بر بحث رانت و بحث توجه به تفکر سیاسی او مهم قضیه این است که مدیری با ارزشهای دینی را برای امور فرهنگی انتخاب نماییم.

به گفته نماینده ولی فقیه در لوشان، در خصوص انتخاب مدیر در حوزه فرهنگ، اگر تعهد دینی را مد نظر قرار دهیم دِین ما را به امام و شهدا ادا کرده ایم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه