رحیم پور ازغدی در جمع فعالان فضای مجازی بسیج؛

چیزی به نام آزادی در دانشگاه ها و رسانه های غرب وجود ندارد/رشد بسیج از میدان های نظامی دهه ۶۰ تا میدان جنگ نرم دهه ۹۰

حسن رحیم پور ازغدی گفت: در کدام کشور در دانشگاه ها بحث سیاسی می شود؟ در امریکا و اروپا چیزی به نام جنبش دانشجویی وجود ندارد و کشورهایی هم که در دهه ۱۹۹۰ این تشکل ها را داشتند، همه برخلاف خود سیاست های غرب بودند که سرکوب شدند.

چیزی به نام آزادی در دانشگاه ها و رسانه های غرب وجود ندارد/رشد بسیج از میدان های نظامی دهه ۶۰ تا میدان جنگ نرم دهه ۹۰

به گزارش هشت دی،عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جمع فعالان فضای مجازی سراسر کشور بیان کرد: بسیج در دهه ۶۰ در جنگ نظامی وارد شد و خوشحال هستیم که امروزه در جنگ نرم و فضای مجازی هم گردان ها و تیپ ها و لشکرهای متفاوت در عرصه رسانه های مدرن همحرفی برای گفتن دارد.

حسن رحیم پور ازغدی ادامه داد: یکی از جریان های موازی، جریان ناآگاه نسبت به اقتضائات این عرصه است که فکر می کند اگر سرش را در برف فرو ببرد و خودش واقعیات را نبیند کسی هم نمی بیند و وقتی آگاه می شوند که این خطرات وارد خانه های آن ها شود و جریان بعدی هم جریا تسلیم طلب است.

وی افزود: فعالان فضای مجازی بسیج جریان سومی تشکیل داده که واقع بین است ولی واقع گرا نیست؛ واقعیت را می بیند و با تهدیدات آشناست ولی تسلیم واقعیت نمی شود و تأثیر گذار خواهد بود.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در برخی کشورهای دنیا ارتش هایی وجود دارد که نیروهای آن با لباس نظامی در محل کار حاضر می شوند و با ۱۲۰ زبان مختلف در دنیا مطلب تولید می کنند و یا برای مطالب سایر رسانه ها کامنت می گذارند که این ها همه هدفمند شکل می گیرد.

رحیم پور تصریح کرد: بسیج باید کاری کند که اردوگاه فضای مجازی در تمامی قاره ها کار کند و گوش هایی در سراسر جهان وجود دارد که تشنه شنیدن این صحبت ها هستند و واکنش نشان می دهند و باید این صداها به این افراد در جهان برسد.

وی معتقد بود: باربی مخفف باربارا و در پنتاگون تولید شده که فقط بازی نیست و در واقع پیشنهاد یک سبک زندگی است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی همچنین خاطر نشان کرد: این شارلاتانیزم که غرب در جهان ایجاد کرده است در واقع وجود ندارد و در حقیقت آزادی خواه و مدعی آزادی بیان کشور ایران است.

وی ادامه داد: برخی در روز روشن روی سر رسانه ها نمی زنند و دیکتاتوری رسانه ای در غرب به وضوح قابل مشاهده است؛.

رحیم پور ازدغدی در ادامه صحبت های خود در جمع فعالان فضای مجازی بسیج سراسر کشور ابراز داشت: آن کسانی که در شور ما ۱۷۰۰۰ ترور صورت دادند و در انتها هم جنگ را راه انداختند، در کشور ما رسانه مانند دانشگاه ها رسانه داشتند؛ حتی به نیروهای خودشان اجازه تماشای تلویزیون ایران را نمی دهند و اکنون در گروه های تروریست همین موضوع ادامه دارد و دنبال کردن برخی اخبار مانند اخبار مربوط به ایران ممنوع است.

وی افزود: برخی می گویند چون نمی توانید فضای مجازی را شکل دهند امام خمینی(ره) بنا را بر آزادی رسانه گذاشت و حتی اخلاق رسانه ای را ترویج می داد

این استاد دانشگاه معتقد بود: در کدام کشور در دانشگاه ها بحث سیاسی می شود؟ در امریکا و اروپا چیزی به نام جنبش دانشجویی وجود ندارد و کشورهایی هم که در دهه ۱۹۹۰ این تشکل ها را داشتند، همه برخلاف خود سیاست های غرب بودند که سرکوب شدند.

ازغدی خاطر نشان کرد: انگلیس تا به حال هیچ وقت جنبش دانشجویی نداشته و زمینه و مکان گفتگوی موافق و مخالف نبود؛ در رسانه هایشان هم اازه نمی دهند یک فردی بیاید و هر حرفی دلش خواست بزند و تمامی اختلاف نظرها ساماندهی می شود و اجازه خروج از چارچوب را کسی ندارد.

سخنران نخستین همایش فعالان فضای مجازی کشور درباره رابطه با آزادی و رشد گفت: رشد انسان بدون آزادی معنا ندارد و دین اسلام هم همین موضوع را بیان می کند.

وی در بخش دیگزی از سخنان خود درباره ارزش آزادی انسان تشریح کرد: خداوند می فرماید ما انسان را طوری آفریدیم که تمایلات متضاد در آن باشد و بر اساس این بحث، می بینیم که تمایلات متضاد و اختلاف نظرها موتور حرکت ماست و ما در موقیت آزمون و امتحان الهی هستیم که از این آزادی چگونه استفاده کنیم.

رحیم پور ازغدی  همچنین اعام داشت: آزادی به معنای این که هیچ قاعده اخلاقی و استدلال و شفافیت و منطق در آن نباشد و بگویند رسانه داریم و هر جه می خواهیم بگوئیم در واقع توهین به آزادی است که معنای همان آزاد گذاشتن الگوهای فساد و تبهکاران و وسوسه انگیزی بی مورد در جامعه است که به عبارتی دیگر به نام آزادی به جن صلح و اخلاق و خانواده می روند.

سخنران برنامه طرحی برای فردا در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: اگر آزادی مدیریت نشود در جامعه وسواس فکری ایجاد می کند و علت هم این است که افراد به قدری دروغ و راست به صورت مختلط می شوند، مرز بین این را تشخیص نمی دهند که این دقیقاً آزادی بیان را بی اثر می کند و دیگر کسی نمی تواند فساد را افشا کند؛ در اینجا از آزادی بر علیه آزادی استفاده می شود.

وی همچنین درباره درباره عبارت «لا اکراه فی الدین» تشریح کرد: این آیه می گوید که ایمان و کفر اختیاری است و دین با آزاید معنا می شود و بلافاصله می بینیم که خداوند می فرماید «قد تبین رشد من الغی» که ما بدانیم با این که کفر و ایمان اختیاری است، امّا راه درست و غلط مشخص است و چیزی نامعلوم خواهد بود.

ازغدی معتقد بود: در صد سال گذشته که اولین رسانه های جدید در قالب خبرگزاری و مطبوعات تا امروز که فضای مجازی را داریم، هرگز عرصه رسانه عرصه آزادی و برابری نبوده و الآن هم نیست و همچنین از وقتی که اولین خبرگزاری به وجود آمده صهیونیست ها بر آن مسلط شدند و اکنون هم در عرصه هایی مانند اینترنت و عرصه های سینمایی مانند هالیوود این حقیقت را می بینیم.

رحیم پور ازغدی در پایان اعلام داشت: بنده گونه حساب توئیتری و اینستاگرامی ندارم.

منبع: صاحب نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه