مشکلات بازرسان صنعت و معدن باید در یک کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد

در نشست علنی امروز مجلس حسن تامینی لیچائی نماینده مردم رشت در موافقت و ایرج ندیمی در مخالفت با رد طرح یاد شده به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

مشکلات بازرسان صنعت و معدن باید در یک کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش ۸دی نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی به موافقت با رد طرح دو فوریتی اجازه به وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت برای انعقاد قرارداد کار معین با بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار پرداختند.

در این خصوص نمایندگان به مخالفت و موافقت پرداختند که در ادامه ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان یکی دیگر از مخالفان رد این طرح گفت: نمایندگانی که پیشنهاد دادند که این طرح رد شود اگر پیشنهادی برای جایگزین آن داشته باشند تا زمانی که کلیات آن به تصویب نرسد پیشنهاد آنها قابل طرح نیست بسیاری از نمایندگان بر این امر واقف هستند که اداره کل قوانین همه موارد را با قانون اساسی، برنامه و چشم انداز مطابقت داده است و گفتند که مغایرت ندارد چرا مجلس وقت خودش را صرف هزینه اموری می‌کند که نباید انجام دهد.

حسن تامینی لیچائی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در موافقت با رد طرح یاد شده، گفت: ما در خصوص اخراج بازرسان نشست‌های زیادی با مسئولان داشتیم و درصدد بودیم مشکلات آنها رفع شود.

وی افزود: متاسفانه با وجود آنکه وزیر صنعت  وعده داده بود تا این مشکلات حل شود اما به تعهدش عمل نکرد بر این اساس ما با تصویب این طرح مشکلی بر مشکل آنها اضافه خواهیم کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بهتر است این مهم در کمیسیون تخصصی خود با یک فوریت مورد بررسی قرار گیرد تا کمی پخته تر عمل کنیم.

همچنین وی در تذکری شفاهی به هیات رئیسه مجلس  گفت: در بسیاری از موارد ما نتیجه تذکرات را نمی‌بینیم در صورتی که این وظیفه برعهده هیات رئیسه بوده و باید بیش از گذشته به آن توجه داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت که نمایندگان فشار بسیاری را به دوش دارند از این رو هیات رئیسه می‌تواند با پیگیری تذکرات تا حصول نتیجه به نمایندگان یاری رساند.

وی افزود: اگر هیات رئیسه خواستار انتخاب برای دور بعد نیز هستند باید توجه بیشتری به مشکلات نمایندگان و پیگیری تذکرات داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: همچنین مشکلی که باید به آن تاکید کنم باقی ماندن وضعیت نامطلوب راه آهن و  شانه خاکی های  استان گیلان است. که از وزارت راه و شهرسازی خواستار حل آن هستم.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: همچنین میزان نارضایتی از دانشگاه پیام نور کشور بسیار بوده و از وزیر علوم خواستار رسیدگی به این موضوع هستم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه