سوختن نانواداران ماسال در آتش بی تدبیری

نانواداران ماسال می گویند ما آرد کم داریم و وقتی به اداره صعنت، معدن تجارت می رویم به ما می گویند شما فقط سهمیه آرد خودتان را بپزید و آرد آزاد نخرید.

سوختن نانواداران ماسال در آتش بی تدبیری
 به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، افزایش قیمت آرد آزاد و کمبود آن در طی هفته گذشته نانواداران شهرستان ماسال را دچار مشکل کرد. 
در حالی که قیمت انواع آرد در بازار آزاد در هفته گذشته با افزایش حدود ۱۰ هزار تومانی در بازار ماسال و شاندرمن مواجه شده است برخی نانواداران تصمیم به تعطیلی نانوایی خود در برخی ساعات شبانه روز دارند. 
nanvaye sokte
یکی از نانواداران دهستان شیخ نشین شاندرمن در همین رابطه به ماسال نیوز گفت: سهمیه آرد من ۷۵ گونی است اما حدود ۱۵۰ گونی در ماه مصرف دارم که به ناچار مابقی را بصورت آزاد خرید می کنم.
وی افزود: قیمت آرد در هفته گذشته از ۴۳ هزار  تومان به ۵۳ هزار تومان رسیده است و ما عملا از هر گونی آزاد آرد قفط هزار تومان سود می کنیم.
آقای بقا ادامه داد: مردم از ما انتظار دارند که نان به مقدار کافی پخت کنیم و اگر به کسی نان نرسد ما را مقصر می دانند ما نیز به بازرگانی جهت افزایش سهمیه مراجعه کرده ایم که رئیس اداره به من گفت: شما به مقدار سهمیه خودت پخت کن و ما در کمیسیون تصویب می کنیم که ساعت کار شما کم شده است. 
یکی از نانوایان مرکز شهر ماسال نیز عصر سه شنبه به ماسال نیوز گفت: امروز به تعداد زیادی از مردم نان ندادیم. 
وی ضمن گلایه از افزایش قیمت آرد گفت: متأسفانه در اداره بازرگانی به ما می گویند شما چکار دارید که به مردم نان می رسد یا نه. شما فقط سهمیه آرد خودتان را پخت کنید و آرد آزاد نخرید. 
وی با اشاره به وجود آرد با قیمت بالا در بازار آزاد گفت: این آردها از شهرستان های همجوار و بیشتر از انزلی به ماسال می آید سوال من این است که چطور در انزلی آرد به اندازه کافی وجود دارد اما در ماسال حتی آرد به قیمت آزاد هم برای نانوایی ها نیست.
نانوایی برکت که از نانوایی ها مشهور و پرسابقه ماسال است نیز با کمبود آرد مواجه شده است.
 یکی از کارگران این نانوایی به ماسال نیوز گفت: در دو روز گذشته به دلیل نداشتن آرد نانوایی ما تعطیل بود و امروز هم آرد کافی نداشتیم. 
بررسی های ماسال نیوز نشان می دهد که هم اکنون قیمت آرد در بازار تا ۵۶ هزار تومان هم رسیده است اما با این قیمت هم آرد به راحتی پیدا نمی شود و  در صورت ادامه شرایط موجود، وضعیت تأمین نان مردم در روزهای آتی با مشکلات عمده بیشتری مواجه خواهد شد. 
برخی نانوایی هم همچنان از ذخیره آرد خود استفاده می کنند که در صورت اتمام این ذخیره ها تعدادی بیشتری از نانوایی ها ساعات کار خود را کاهش خواهند داد و در مواردی نانوایی ها روزهای تعطیل خود را زیاد می کنند که در هر صورت نیاز به تدبیر از سوی مسئولان شهرستان دارد تا خاطره صف های طویل سبد کالا در سال گذشته و کالای کوپنی در سالهای دورتر تجدید نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه