امام جمعه رشت:

اراده و مقاومت مردم سایه شوم جنگ را از سر ایران برداشت نه برجام بی فرجام/ گرانی ها ناشی از ضعف مدیریت است

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه برخی‌ها در توجیه نتیجه بی‌فرجام برجام می‌گویند که ما ایران را از یک جنگ نجات داده‌ایم گفت: آیا حقیقتاً تنها  گفتمان‌های سیاسی بین‌المللی در عرصه میدان می‌تواند جنگ را از ایران دور بدارد؟

اراده و مقاومت مردم سایه شوم جنگ را از سر ایران برداشت نه برجام بی فرجام/ گرانی ها ناشی از ضعف مدیریت است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به تأثیر رزق و روزی حلال در زندگی انسان اظهار کرد: لقمه حلال اثر ژرفی در زندگی انسان دارد و مردان و زنانی که کسب لقمه حلال  را سرلوحه خود قرار می‌دهند، فرزندانی صالح را  تحویل جامعه می‌دهند.

وی افزود: کسی که می‌خواهد با عبادت به مدارج عالی و غایت  انسان برسد باید از مجرای لقمه حلال عبور کند.

امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی، اظهار کرد: آوازه نام میرزا کوچک خان جنگلی در دنیا طنین‌انداز است چراکه او از شخصیت‌های مهم و تأثیر گزار تاریخ ایران است.

وی با اشاره به ارادت امام خمینی (ره) نسبت به میرزا کوچک جنگلی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم شیفته ویژگی‌های برجسته میرزا کوچک بود چراکه  هردو شخصیت برجسته،  در برابر سلطه جهانی خم به ابرو نیاورده و استقامت پیشه می‌کردند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، افزود: نمایندگان مجلس باید همچون آیت‌الله مدرس در برابر قراردادهای ننگین بیگانگان ایستادگی کرده و پایمردی کنند و با تکیه بر آرمان‌های انقلاب از حقوق ملت در تمامی ابعاد داخلی و خارجی دفاع کنند.

 

فلاحتی با تأکید بر اینکه جنگ امروز دشمن، علیه ملت ایران جنگ نرم است تصریح کرد: مبارزه از درون  با شیوه امپراتوری صهیونیسم رسانه‌ای را فاجعه‌بارتر از جنگ سخت است.

وی افزود: امروز آل سعودی که دست‌نشانده سلطه جهانی است  از طریق مجاری جنگ نرم به جنگ ملت‌ها می‌رود.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه مسئله نفوذ یکی از مسائل غیرقابل‌انکار پیش روی کشور ماست گفت: آن دسته از افرادی که به فرزندان انقلاب اسلامی برچسب تندرو میزنند بدانند که این نیز از  پروژه‌های دشمن است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، گفت: دفاع از خانواده ایرانی فقط با سخنرانی نیست بلکه هنر باید در دفاع از خانواده و ارزش‌های ایرانی و اسلامی میدان‌دار باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فیلم‌های ملی و ارزشی ایران انسان‌ساز است گفت: خارجی‌ها فیلم‌های انسان‌ساز نمی‌خواهند بلکه دنبال ساخت کشوری  گاو دوش  هستند تا به خواسته‌های خود برسند.

فلاحتی با بیان اینکه ساخت فیلم‌های ارزشی چون شهدای عزیز دفاع مقدس، انقلاب و انگیزه‌های ایمانی ملت مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی است گفت: امروز  فیلم‌سازان ایران  در جریان سخت آزمایشی قرار گرفتند.

 

** اراده و مقاومت مردم سایه شوم جنگ را از سر ایران برداشت نه برجام بی فرجام

وی با اشاره به نتیجه بی‌فرجام برجام افزود: چند روز پیش آقای عراقچی خود در رسانه  ملی اعلام کرد که برجام هیچ ثمری برای ما نداشته است.

فلاحتی خطاب به دولتمردان گفت:  دولتمردان! منتظر چه اتفاقی  هستید آیا می‌خواهید اروپاییان هم مانند آمریکا ما را به بازی بگیرند؟

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها در توجیه نتیجه بی‌فرجام برجام می‌گویند که ما ایران را از یک جنگ نجات داده‌ایم  تصریح کرد: آیا حقیقتاً تنها  گفتمان‌های سیاسی بین‌المللی در عرصه میدان می‌تواند جنگ را از ایران دور بدارد؟

امام جمعه رشت این سخن را توهین به شعور مردم ایران دانست و تصریح کرد: اراده و مقاومت مردم سایه شوم جنگ را از سر ایران برداشت.

 

** گرانی‌ها  ناشی از ضعف مدیریت‌ها است نه چیز دیگر!

وی تصریح کرد: گرانی‌ها  ناشی از ضعف مدیریت‌ها است نه چیز دیگر لذا با وجود اینکه قیمت ارز و طلا در حال کاهش است اگر نمی‌توانید مسائل اقتصادی را حل کنید حداقل قیمت‌ها را ثابت نگاه داشته و بالا نبرید.‌

 

 امام‌جمعه رشت با اشاره به مشکلات موجود در نظام بیمه‌ای کشور افزود: طرح سلامت که نتوانست مشکلات  بیمه‌ای و درمانی را حل کند و از طرفی بیمه‌ها نیز پاسخگوی نیاز بیماران و جانبازان  نیست لذا با وجود اینکه مسئله بیمه حساس بوده شایسته است مسئولین مربوطه اقدامات لازم را مبذول دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه