احسان گل محمدی

یادداشت یک روزنامه نگار درباره گاف عجیب برنامه سمت خدا

در یکی از برنامه‌های اخیر این برنامه، آقای مجری رو به دوربین می‌کند و می‌گوید: “اگر مردم حقی از دولت ضایع کردند مبالغ خود را به حسابهای تعیین شده واریز کنند”؛ باورتان می‌شود؟ آنقدر این اقدام عجیب بود که صدای کارشناس برنامه هم در می‌آید و مجبور می‌شود واکنش نشان دهد.

یادداشت یک روزنامه نگار درباره گاف عجیب برنامه سمت خدا

به گزارش ۸دی، احسان گل محمدی روزنامه نگار در یادداشتی در خصوص حواشی اخیر برنامه سمت خدا شبکه ۳ نوشت: شنیدن فایل صوتی برنامه سمت خدا یکی از کارهای ثابت، شبانه من است، شاید این برنامه کیفیت ماه‌های اول را نداشته باشد اما عین مسواک عادت شبانه من شده است.

آنقدر که بعد از حواشی که سال ۹۳ برای این برنامه ایجاد شد در گزارشی در شماره ۲۳ اردیبهشت همان سال روزنامه کیهان در مقابل مدیران رسانه ملی دفاع کردم و نوشتم: “تغییر  تهیه  کننده  بدون  مشورت  با  کارشناسان و حتی به رغم تقاضای آن‌ها برای استمرار فعالیت وی کار  ناپسندی  بود.”

اما شاید دیگر نشنوم و یا حداقل مانند گذشته با رغبت گوش نکنم؛ چرا؟ بخوانید:
در یکی از برنامه‌های اخیر این برنامه، آقای مجری رو به دوربین می‌کند و می‌گوید: “اگر مردم حقی از دولت ضایع کردند مبالغ خود را به حسابهای تعیین شده واریز کنند”
باورتان می‌شود؟
آنقدر این اقدام عجیب بود که صدای کارشناس برنامه هم در می‌آید و مجبور می‌شود واکنش نشان دهد.
کارشناس برنامه در واکنش به این ابتکار عجیب این جمله را می‌گوید: دلار را به ۱۸ هزارتومان بردند و همه مردم را متضرر کردند.
او در ادامه با کنایه با اشاره به واریز اخیر سود سهام عدالت می افزاید: آن ۲۰۰ هزارتومان رد مظالم دولت به مردم بود، دولت خیلی بیشتر از این‌ها باید رد مظالم بدهد.
در روزگاری که دلار از ۳ هزارتومان به ۲۰ هزارتومان رسید و دارایی مردم یک هفتم شد؛ حرف از رد مظالم مردم چه معنی می‌دهد؟ عوامل این برنامه با چه استدلالی چنین ابتکاری را اجرایی کردند؟
اگر قرار بر رد مظالم باشد بیشتر از همه همین رسانه ملی باید رد مظالم بدهد! در این مورد حتما بعدها خواهم نوشت، در مورد رد مظالم‌هایی که بر دوش مدیران رسانه ملی سالهای سال مانده و نه تنها پرداخت نشده که روز به روز بر میزان آن افزوده شده است.
نمی‌دانم دقیقا این شاهکار برای چه کسی بود، به اقدامات دولتیِ صداوسیما که هر انتقادی می‌کنیم می‌گویند دست‌مان زیر ساطور است! اگر فلان کار را نکنیم پول نمی‌دهند.
اما انصافا دیگر برخی از اقدامات آقایان مصداق آن حکایت “خوش رقصی” است!
آقایان خط فقر ۵ میلیون تومانی چه رد مظالمی دارد آخر؟
آقایان سن ازدواج به ۳۵ سال رسید[ البته به جز برخی موارد که در تیتر یک روزنامه هلال احمر  در روزهای بعد از زلزله به آن پرداخته شد] چقدر بابت این شاهکار رد مظالم باید پرداخته شود؟
ای کاش صداوسیما دقیقا میزان ردهای مظالم را موردی اعلام می‌کرد، به خاطر هرکدام از موارد به عنوان مثال افزایش آمار طلاق یا افزایش قیمت دارو و یا افزایش اعتیاد و بیکاری و…. چقدر باید پرداخت کرد، یا مثلا بهتر بود می‌گفت کارگران شرکت هفت تپه هرکدام به این میزان واریز کنند.
یا به عنوان مثال جوانی که مدتها دوزار حقوق خود را جمع کرد تا بتواند پرایدی بخرد و در اسنپ کار کند اما پراید به یکباره چندین برابر و او مجبور شد همین خواسته اندکش را به خاک بسپارد به حساب کذایی چقدر واریز کند!
آقایان لطفا حواستان را جمع کنید، یار نیستید بار نباشید، مرهم نیستید نمک بر زخم نباشید!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
صابر
منظور از رد مظالم استفاده احتمالی افرادی مثل کارمندان از بیت المالی است که در محل کار در اختیارشان هست . مثلا اگر پرینت شخصی داشتند ،از خودروی سازمانی استفاده شخصی کردند یا ... نگارش این مطلب از کج فهمی نکارنده نسبت به یک موضوع شرعی هست
در حاشیه