کوچکی‌نژاد خبر داد

تخلف در سازمان‌ هدفمندی یارانه‌ها

رئیس هیئت‌ تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی از گزارش این هیئت را تشریح کرد.

تخلف در سازمان‌ هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش هشت دی،جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص گفت: جمع‌بندی نهایی گزارش این تحقیق و تفحص را به کمیسیون اقتصادی ارائه کردیم و مراحل نهایی در این کمیسیون در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: اشکالاتی در گزارش وجود داشت که در حال رفع آنها هستیم و در چند روز آینده گزارش نهایی در صحن کمیسیون و سپس در صحن علنی پارلمان، قرائت می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در روند تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها مدارکی دال بر تخلف در این سازمان وجود دارد، افزود: پس از قرائت گزارش تدوین شده در صحن علنی پارلمان میزان و رقم تخلفات مشخص می‌شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اعلام اینکه از سال ۸۹ باید حدود ۳۱۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان وارد می‌شد، اظهار داشت: دستگاه‌هایی که باید این رقم را به سازمان پرداخت می‌کردند حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان را پرداخت نکردند که از دستگاه‌ها خواسته شده علت پرداخت نکردن این رقم را به کمیته تحقیق و تفحص اعلام کنند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ۳۰ درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به برخی از دستگاه‌ها که طبق قانون وظایفی به آنها محول شده بود، پرداخت می‌شد، اضافه کرد: تنها ۳ درصد از این ۳۰ درصد پرداخت شده که به دنبال علت این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: به طور نمونه از ۱۰ درصد یارانه‌ای که باید به حوزه بهداشت پرداخت می‌شد، فقط یک‌و نیم درصد از آن پرداخت‌ شده است که این نیز تخلف است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: تخلفات صورت گرفته در این گزارش به قوه قضائیه ارائه می‌شود و عوامل متخلف در دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه