امام جمعه بندرانزلی:

هدف دشمن کمرنگ کردن شجاعت دینی در جامعه است+ تصاویر

جمعی از فرماندهان ناوگان شمال نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز و همزمان با روز نیروی دریایی با امام جمعه انزلی دیدار کردند.

هدف دشمن کمرنگ کردن شجاعت دینی در جامعه است+ تصاویر
به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین در این جلسه ضمن تبریک روز نیروی دریایی اظهار داشت: یاد تمامی شهدای گرانقدر به ویژه شهدای نیروی دریایی را گرامی میداریم و امیدواریم بتوانیم رهرو راه آن‌ها باشیم.
امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه نیروی دریایی اقدامات بسیاری خوبی در راستای خودکفایی در مسیر تامین تجهیزات انجام داده است افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی باید به دنبال پیشرفت بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تامین تجهیزات مورد نیازش باشد.
ایشان با بیان اینکه پیشرفت تجهیزات نیروی دریایی توان‌ بازدارندگی و قدرت دفاعی نیروهای مسلح را افزایش می‌دهد تصریح کرد: تلاش برای ارتقاء تجهیزات نیروهای مسلح امری اجتناب ناپذیر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اینکه دفاع مقدس به ما نشان داد که در میدان نبرد داشتن شجاعت دینی و نیروی انسانی کارآمد مهم‌تر از داشتن تجهیزات نظامی است گفت: وجود شجاعت دینی در نیروهای مسلح سبب می‌شود تا مجهزترین سلاح‌های دشمنان نیز ناکارآمد باشد.
امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه دشمن با استفاده از هجمه‌های فرهنگی به دنبال آن است که روحیه شجاعت دینی در جامعه اسلامی را کمرنگ کند ابراز داشت: ایجاد یاس دینی و ایمانی در جامعه از جمله اهداف اصلی دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب است.
ایشان تقویت قدرت ایمان اعضای نیروی دریایی را اصلی‌ترین کار مجموعه فرماندهی ناوگان شمال دانست و گفت: امروز شاهد هستیم که نبود قدرت ایمان سبب می‌شود تا سربازان آمریکایی از میدان نبرد واهمه داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه امروز دشمن باقدرت به دنبال شبهه‌پراکنی در جامعه است افزود: دشمن شبهه‌پراکنی‌های خود را براساس شرایط روز تغییر می‌دهد و در هر زمان شبهه‌های گوناگونی را مطرح می‌کند که باید نسبت به آن‌ها پاسخ مناسب داده شود.
امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه دشمن در حال حاضر تلاش می‌کند تا سوء‌استفاده از مشکلات اقتصادی کشور این باور را القا کند که توجه به قدرت دفاعی و نظامی اهمیتی ندارد گفت: تلاش برای تقویت قدرت ایمان کادر نیروهای مسلح از رسوخ شبهه‌های دشمنان به اذهان آن‌ها جلوگیری می‌کند.
ایشان عدم توجه به معارف دینی و کار کردن در این حوزه را یکی از مشکلات فعلی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دشمن از وجود این کم‌کاری برای جذب افکار جوانان سوء‌استفاده می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه بنا به روایتی از پیامبراکرم(ص) باید معارف دینی و اعتقادی را با استدلال‌های محکم به جامعه منتقل کرد تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا تلاش‌های دشمن در راستای ضربه زدن به باورهای دینی ناکام بماند.
امام جمعه بندرانزلی با اشاره به تاکیدات پیامبراکرم(ص) در راستای ترویج مستدل معارف اسلامی در جامعه خاطرنشان کرد: بنا به روایت رسول‌اکرم(ص) اگر فردی بتواند سبب حفظ و تقویت باورهای دینی یک نفر شود، خداوند به او کمک می‌کند تا در لحظه مرگ ذکر “لا‌اله‌الاالله” را بیان کند و سعادتمند از دنیا برود.
ایشان با اعلام اینکه ما در جمهوری اسلامی باید به سمتی حرکت کنیم که پادگان‌های نظامی محلی برای تقویت باورهای دینی افراد باشد افزود: پادگان‌های نظامی نوعی دانشگاه است که باید با اثرگذاری هجمه‌های فرهنگی دشمنان بر جوانان جلوگیری کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه