معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان:

به دنبال ساماندهی مهارت‌های آموزشی در استان هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع گفت: نیازمند ساماندهی آموزش‌های مهارتی در استان به منظور افزایش ضریب اشتغال هستیم.

به دنبال ساماندهی مهارت‌های آموزشی در استان هستیم

به گزارش ۸دی، دومین نشست شورای مهارت آموزی به ریاست سیدمحمد احمدی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به نقش مهارت آموزش در توسعه فضای کسب و کار اظهار داشت: اداره کل فنی و حرفه‌ای ظرفیت خوبی در بخش آموزش مهارت‌های شغلی دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه در جریان ایجاد اشتغال معیار مهمی همچون داشتن مهارت یک ضرورت به شمار می‌رود، بخش خصوصی را همپای بخش دولتی در جریان ایجاد اشتغال خواند و گفت: برای افزایش جریان تولید و گسترش صنایع باید نسبت به تربیت نیروی با مهارت گام برداشت.

احمدی گردشگری را یکی از ظرفیت‌های استان خواند و افزود: در این صنعت ایجاد اشتغال با رویکرد جوامع محلی بیش از پیش محسوس است لذا با تمرکز بر مقوله بوم‌گردی می‌توان کسب و کار خانگی را رونق بخشید.

وی با بیان اینکه ایجاد این بنگاه‌های کوچک نیازمند آموزش مهارت‌های لازم در بخش گردشگری است خاطر نشان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های فشرده می‌تواند در بهبود خدمات این بخش مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به عزم دولت برای ایجاد اشتغال، از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در مرحله اول برای مشاغل خانگی خبر داد و گفت: اعتبار مذکور برای فعال کردن مشاغل خرد و ایجاد اشتغال زودبازده در استان پرداخت شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مهارت های فنی و حرفه‌ای از دستگاه‌های اجرایی خواست تا آموزش‌های مهارتی را به عنوان رویکردی در مسیر توسعه دنبال نمایند.

در پایان این جلسه مصوباتی مطابق با موضوع جلسه صادر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه