نایب رئیس مجلس:

وجود فقر و اعتیاد پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب پذیرفتنی نیست/ شهید مدرس از هیچ قدرتی باکی نداشت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب چه کسی می پذیرد که فقر، اعتیاد و مشکلات اقتصادی در کشور وجود داشته باشد و ما مسئول این وضعیت هستیم.

وجود فقر و اعتیاد پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب پذیرفتنی نیست/ شهید مدرس از هیچ قدرتی باکی نداشت

به گزارش ۸دی، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشبه ۸ آذرماه) در همایش ملی شهید آیت الله مدرس که در اردستان برگزار شد، گفت: وصیت نامه حضرت علی (ع) چکیده اصول زندگی تمامی انسان ها است که در کلام ایشان تقوا در برابر خطا قرار می گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطا همانند اسب وحشی انسان را در مسیر آتش قرار می دهد، افزود: تقوا همانند اسبی رام است که افسار آن دست انسان بوده و انسان را به آنجا که شایسته بوده هدایت می کند.

وی ادامه داد: اگر میزان خطا صفر باشد، می توان در مسیر اقتصاد، صنعت و فرهنگ صحیح حرکت کرد، اما آیا شرایط کنونی نشان می دهد که در مسیر تقوا حرکت کرده ایم؟

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تقوا وجود داشت، فقر، بی آبی و مشکلات اقتصادی حاکم نبود، اظهار داشت: حق مستقل از انسان ها است و انسان ها باید خود را با حق تطبیق دهند نه اینکه حق را با خود تطبیق دهند.

وی افزود: یکی از خصوصیاتی که نمایندگان و همه انسان ها باید در وجود خود داشته باشند، این است که به دنبال دنیا حرکت نکنند چرا که دنیا به دنبال آنها حرکت می کند.

پزشکیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا نمی توان حق و باطل را بیان کرد، افزود: دلیل عدم بیان حق و باطل این است که از پست و موقعیت خود می ترسیم در حالی که شهید مدرس حق را بیان می کرد و از اینکه موقعیت و پست خود را از دست دهد، هراسی نداشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شخصیت انسان ها مستقل از صندلی ها و پست های آنها است، تاکید کرد: زمانی انسان شخصیت پیدا می کند که بی لکنت زبان در برابر ظالم ایستاده و از حق مظلوم دفاع کند.

نایب رئیس مجلس افزود: ۴۰ سال از انقلاب گذشته، بنابراین چه کسی از ما می پذیرد که در کشور فقر، اعتیاد و مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد؟ لذا ما مسئول شرایط کنونی هستیم.

وی با بیان اینکه حق باید حاکم شود و ابزار برای شناسایی حق و باطل وجود دارد، ادامه داد: شهید مدرس فردی بود که حق را می فهمید و در برابر هر قدرتمندی ایستادگی می کرد و باکی از ظالمان نداشت.

پزشکیان با اشاره به جنایات داعش در منطقه تصریح کرد: گروه تروریستی داعش فجیع ترین جنایات را در منطقه انجام می دهد و گمان می کند که راه را درست می رود و اینگونه به آنها القا شده که به بهشت می روند، لذا تمام گرفتاری ها زاییده این  است که راه را اشتباه می رویم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رفتن به راه صحیح به تفاهم نرسیده ایم، بیان کرد: اگر نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اجرا شده بود، کشور گلستان می شد، مالک اشتر طبق دستورالعمل حضرت علی (ع) عمل کرد اما آیا رئیس جمهور، استانداران و فرمانداران ما بر اساس این ضوابط عمل می کنند؟

در ادامه سیدناصر موسوی لارگانی نیز با بیان اینکه صندلی نمایندگان مجلس روی خون شهدا قرار گرفته است، گفت: وصیت تمامی شهدا این بوده که امام را تنها نگذارید و این شرایط در وضعیت کنونی کشور نیز باید جاری باشد، اما متاسفانه برخی نمایندگان با منویات مقام معظم رهبری در مجلس مخالفت می کنند و توان موشکی کشور را زیر سوال می برد در حالی که اگر افرادی همانند حاج قاسم سلیمانی ها در برابر داعشی ها قرار نگرفته بودند، مردم ایران در منازل خود نیز امنیت نداشتند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید مدافع جمهوری اسلامی باشد نه اینکه پایه های نظام را زیر سوال ببرد، افزود: مقام معظم رهبری از فتنه و فتنه گران صحبت می کند، اما عده ای می گویند که چرا باید حصر وجود داشته باشد و زمانی که نماینده ای به وظیفه خود عمل می کند، انگ تندرو و دلواپس به آنها زده می شود.

وی بااشاره به اینکه تصویب قانون نظارت بر اجرای قانون وظیفه نمایندگان است، ادامه داد: نمایندگان مجلس ۵ سوال از رئیس جمهور مطرح کردند که تعدادی از نمایندگان دولت در جلسات متعدد به دنبال پس گرفتن این امضاها بودند، اما در نهایت ۵ سوال از رئیس جمهور مطرح شد که نمایندگان از پاسخ به ۴ سوال قانع نشدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به مطرح بودن بحث استانی شدن انتخابات تصریح کرد: استانی شدن انتخابات تنها در صورتی نتیجه بخش است که نمایندگان درگیر وظیفه قانونی خود باشند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه