آیت الله فلاحتی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای روحانی گیلان

اصلاح رفتارها موجب جلوگیری از ریزش افراد در جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان به بررسی زندگی ریزش‌کنندگان در جامعه اشاره کرد و گفت: اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی موجب جلوگیری از ریزش افراد در جامعه می‌شود.

اصلاح رفتارها موجب جلوگیری از ریزش افراد در جامعه می‌شود

به گزارش هشت دی،آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه استان گیلان با اشاره به اینکه پایه تمام سلامتی‌های اجتماعی معلول انسان‌های خودساخته است اظهار کرد: با بررسی زندگی ریزش‌کنندگان به این موضوع می‌رسیم که افراد باید رفتارهای فردی و اجتماعی خود را اصلاح کنند.

وی، انسان را دارای روابط اجتماعی در ابعاد مختلف عنوان کرد و افزود: تمام رفتارهای انسان مورد توجه دیگران است بنابراین در روابط اجتماعی خود باید حساس باشیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان در جامعه می‌تواند خودسازی داشته باشد، تصریح کرد: خودسازی در متن جامعه برای انسان بستر خوبی را فراهم می‌کند.
آیت‌الله فلاحتی بر حفظ رکن خانواده تأکید کرد و گفت: بخشی از خودسازی این است که به خانواده و فرزندان خود رسیدگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه خودسازی نخستین وظیفه انسان محسوب می‌شود، بیان کرد: خودسازی باید ریشه در اعماق جان انسان داشته باشد و یکی از ویژگی‌های آن رابطه با قرآن است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، قرآن را شفابخش دردهای انسان دانست و خاطرنشان کرد: قرآن روح انسان را صیقل می‌دهد.
آیت‌الله فلاحتی، دومین راهکار خودسازی انسان را رابطه با دعا عنوان کرد و یادآور شد: از کوچک‌ترین زمان باید برای دعا استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه رابطه با اهل معرفت در خودسازی انسان تأثیرگذار است، اظهار کرد: انسان باید با کسی رابطه داشته باشد که او را به یاد خدا می‌اندازد ضمن اینکه عمل او فرد را به رستگاری آخرت هدایت کند.
امام جمعه رشت بر توجه به نماز اول وقت تأکید کرد و افزود: نماز اول وقت انسان را بیمه می‌کند و این موضوع باید در خانواده‌ها نهادینه شود.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه بعضی از زمان‌ها نسیم معنوی در زندگی انسان احساس می‌شود، تصریح کرد: بهترین زمان درخواست از خداوند وجود حالت معنوی در انسان است.

شایان ذکر است این نشست در راستای یادواره شهدای روحانی و طلبه گیلان و بزرگداشت شهید والامقام میرزاکوچک جنگلی برگزار شد و در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری به عنوان دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه گزارشی از اقدامات این ستاد برای برگزاری یادواره فوق ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری بسیج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه