دولت بین بدهکاران بانکی با بدهکاران مشکوک الوصول تفکیک قایل شود

ایرج ندیمی درباره تاثیر اعلام اسامی دانه درشتها بر اقتصاد، گفت: دولت باید بین بدهکاران بانکی که اقساط آنها معوق شده با کسانی که بدهی شان سررسید شده یا بدهی شان مشکوک الوصول است تفکیک قایل شود.

دولت بین بدهکاران بانکی با بدهکاران مشکوک الوصول تفکیک قایل شود

به گزارش ۸دی نیوز، ایرج ندیمی در پاسخ به خبرنگار خانه ملت درباره تاثیر اعلام اسامی دانه درشتها بر اقتصاد، گفت: دولت باید بین بدهکاران بانکی که اقساط آنها معوق شده با کسانی که بدهی شان سررسید شده یا بدهی شان مشکوک الوصول است تفکیک قایل شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: اسامی آن دسته از افرادی که تجری کرده و حاضر نیستند رابطه خود را با بانک مشخص کنند و تسهیلات بانکی را برگردانند بهتر است که اعلام شود اما به بنگاههایی که تسهیلات گرفته و به دلایل اقتصادی دچار مشکل شده و علی رغم تلاشی که دارند نمی توانند تسهیلات دریافتی را به بانک برگردانند مهلت داده شود.

وی با تاکید بر اینکه بدهکاران بانکی باید طبقه بندی شوند، افزود: گرفتن اسامی بدهکاران سخت نیست اما اعلام اسامی آنها آداب خاص خود را دارد ونمی‌توان برای همه بدهکاران بانکی نسخه واحد پیچید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صرفا بدهکاری ملاک آبروبری نیست، گفت: افرادی هستند که برای یک پروژه ساختمانی که ۴۰۰ نفر عضو آن هستند تسهیلات دریافت کرده اند اما بانک تا زمانی که پروژه به اتمام نرسیده اجازه انتقال آن را نداده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید بر اینکه باید به بدهکاران بانکی تذکر و اولتیماتوم داد،‌ گفت:‌ با وصول بدهی های معوقه به اقتصاد شاهد تحول عظیمی در اقتصاد خواهیم بود.

گفتنی است ۱۵ نفر از نمایندگان در نامه ای به رییس جمهور از وی خواستند اسامی بدهکاران بانکی دانه درشت را اعلام کنند، نمایندگان در این نامه خطاب به رییس جمهور نوشتند:‌از آنجا که این اقدام باعث می‌شود تعارفات و رودرواسی ها کم‌اثر و گامی عملی برای وصول مطالبات باشد انتظار دارد دستور فرمایید لااقل فهرست بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان که بدهی معوق دارند را برای اطلاع عموم منتشر کنند.

در عین حال برخی از نمایندگان معتقدند که اعلام اسامی دانه درشتها فضای سرمایه گذاری را ناامن می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه