حل مشکلات زیرساختی مناطق کم برخوردار گیلان با اجرای طرح جوادالائمه/ از درمان و پیشگیری از اعتیاد تا ایجاد اشتغال خانگی برای خانواده های بی بضاعت + تصاویر

یکی از ماموریت هایی که توسط سپاه و بسیج در حال پیگیری است ماموریت های فرهنگی در قالب طرح جوادالأئمه است که در ۳ شهرستان گیلان در حال اجرا است.

حل مشکلات زیرساختی مناطق کم برخوردار گیلان با اجرای طرح جوادالائمه/ از درمان و پیشگیری از اعتیاد تا ایجاد اشتغال خانگی برای خانواده های بی بضاعت + تصاویر

به گزارش ۸دی، یکی از ماموریت هایی که توسط سپاه و بسیج در حال پیگیری است مأموریت های فرهنگی است، این کار در قالب «طرح جوادالائمه» در نقاط و محلات آسیب پذیر اجرا می شود یکی از اهداف مهم طرح جوادالائمه مقابله با آلودگی های مواد مخدر در مناطق آسیب زا است

 این طرح در استان گیلان ۳ شهرستان از جمله در منطقه “معلولین” شهرستان رشت، “رودبنه” لاهیجان و “انزلی‌محله” لنگرود اجرا می‌شود.

** اجری طرح جوادالائمه در محلات آسیب دیده و کم برخوردار رشت، لنگرود و لاهیجان

کامیار مهدی پور در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در تشریح اجرای طرح جوادالائمه(ع)، اظهار کرد: این طرح در شهرستان های رشت، لنگرود و لاهیجان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح در محلات آسیب دیده و کم برخوردار اجرا می شود، گفت: سپاه در این مسیر علی رغم اینکه خودش امکاناتی را پای کار می آورد، امکانات و کمک های دولتی نیز به این سمت سوق داده می شود.

 

 

 

 

دبیر قرارگاه جوادالائمه(ع) سپاه قدس گیلان تصریح کرد:  این محلات از لحاظ زیرساختی مثل برق، فاضلاب، آب شهری، مسائل فرهنگی و سایر خدمات اجتماعی مشکل دارند.

مهدی پور با بیان اینکه این ها مسائلی است که سپاه پیگیری می کند، تصریح کرد: با توجه به بضاعت این مناطق و محلات امکانات را به آن سمت سوق می دهد و بخشی را سپاه انجام می دهد و بخشی از امکانات دولتی استفاده می کنند.

مهدی پور با بیان اینکه این قرارگاه شامل چند رده مانند فرهنگی، معاونت بهداشت و درمان و… است که در این محلات پیگیری می کنیم، گفت: معاونت سازندگی سپاه هم فعال است که بحث زیرساختی و سازندگی را در این محلات انجام دهد.

دبیر قرارگاه جوادالائمه(ع) سپاه قدس گیلان ادامه داد: این برنامه ها از طریق شخصی به نام مدیر محله که یک روحانی دغدغه مند و پای کار است دنبال می شود که از خود این محله است و مشتمل از مدیر و شورای محله است که این اتفاقات را انجام می دهند.

وی با تأکید براینکه ما تنها نقش حمایتی و هماهنگی داریم و این اتفاقات از طریق همین مدیر محله پیگیری می شود.

بهرام یوسفی مدیر طرح جوادالائمه(ع) سپاه قدس گیلان در محله معلولین رشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره اقدامات این طرح، اظهار کرد: این طرح از ابتدای سال ۹۷ در محله معلولین رشت کارش را آغاز کرده است و تاکنون چند کار مهم را به ثمر رسانده است.

 

** لوله گذاری آب شرب و حل معضل فاضلاب 

وی افزود: یک مورد بحث خدمات زیرساختی منطقه شهید انصاری محله معلولین بوده است که منطقه ای ضعیف به لحاظ امکانات از آب آشامیدنی تا فاضلاب است که بحث لوله گذاری آب شرب انجام شد و بحث فاضلاب آن حدود ۲۰روزی است که شروع شده است.

مدیر طرح جوادالائمه در محله معلولین رشت، تصریح کرد: ۵۰۰خانوار در منطقه شهید انصاری معلولین رشت ساکن اند که فاضلاب سه کوچه آن تا الان انجام شده است و در حال پیگیری است.

 

 

یوسفی افزود: پیگیر جمع کردن معتمدین محل که نقش تأثیرگذاری به لحاظ اجتماعی و فرهنگی دارند هستیم تا یک شورای مشورتی تشکیل شود و هماهنگ عمل کردن در مسائل فرهنگی است که باعث رفع خیلی از آسیب ها در این منطقه می شود انجام شود.

 

** تلاش گروهی برای درمان و پیشگیری از اعتیاد در مناطق کم آسیب زا

وی با اشاره به اینکه محله معلولین را به عنوان منطقه ویژه آسیب زا از لحاظ اجتماعی به ویژه بحث مواد مخدر و اعتیاد جزء مناطق اولیه کشور در این رابطه برشمرد و تصریح کرد: سعی کردیم بواسطه برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی برای نوجوانان و جوانان و آن هایی که مبتلا به این معضل هستند در رفع آسیب در منطقه و اختلافاتی که با منشاء مواد مخدر ایجاد می شود برگزار کنیم که پیامد خوبی در این بحث به ویژه در پیشگیری و درمان داشته است.

مدیر طرح جوادالائمه در محله معلولین رشت گفت: با تأکید بر اینکه با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان کارهایی انجام شده است که قطعا نسبت به سال گذشته بازدهی آن بهتر بوده است.

 

 

 

 

 

** محله معلولین رشت با ۲۰ هزار نفر جمعیت فاقد مسجد بود

وی با اشاره به جمعیت ۲۰هزار نفری محله معلولین رشت، از عدم وجود مسجد در این منطقه خبرداد و تصریح کرد: با همکاری سپاه  ۲مسجد احداث می شود که یک مسجد مستقیم زیر نظر سپاه است و یک مسجد را که بنده با معتمدین محل پیگیریم که این ۲مسجد را براساس منابعی که به دستمان می رسد سر انجام می گیرد.

 

یوسفی با بیان اینکه مطالبه گری از مسئولان جزئی از برنامه های ما بوده است، اضافه کرد: به اندازه توان و هماهنگی های بعمل آمده خیلی از مسئولان از شهرداری گرفته تا آب و فاضلاب، سپاه، فرمانداری و نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی حضپر پیدا کردند.

وی ادامه داد: بنده هم در منطقه در مجموعه فرهنگی از ۱۰سال پیش فعالیت دارم، گفت: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه هماهنگی خیلی خوبی در امور فرهنگی برای نوجوانان و جوانان این منطقه صورت گرفته و در عرصه میدانی در حال انجام است.

 

 

 

 

** ویزیت رایگان اقشار ضعیف

مدیر طرح جوادالائمه در محله معلولین رشت تأکید کرد: در بحث ویزیت رایگان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ویزیت رایگان بیماران و اقشار ضعیف انجام می شود و حدود سه مرحله با هماهنگی حوزه بهداشت سپاه انجام شد و استقبال خوبی داشتیم.

 

 

** ایجاد صندوق قرض الحسنه با توجه به شغل کارگری ۸۰ درصد ساکنین محل

وی ایجاد صندوق قرض الحسنه جوادالائمه در محله معلولین رشت را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد و اضافه کرد: بیش از ۸۰درصد شغل ساکنین این محله کارگری است و حقوق پایدار ندارند و برای کمک به آنها این صندوق را با کمک مردم و خیرین راه اندازی کردیم.

ایجاد اشتغال خانگی برای خانواده های بی بضاعت

مدیر طرح جوادالائمه در محله معلولین رشت از برپایی کلاس فنی حرفه ای در جریان اشتغال خانگی برای ۶۰نفر از خانم های بی سرپرست یا با بضاعت مالی کم در بحث خیاطی، دوخت کیف و کفش و… در روزهای آینده خبرداد و تصریح کرد: حدود ۵۰خانواده را رصد کردیم و بررسی کردیم تا این کلاس ها را برگزار کنیم تا با هماهنگی سپاه و دیگر مسؤلان اشتغال خانگی برای آنها ایجاد کنیم، تا دستشان در جیب خودشان باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه