مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گیلان:

ایران تا ۳ سال دیگر در تولید برنج به خودکفایی می‌رسد

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان تا ۳ سال آینده با تمرکز بر مدیریت تغذیه با همکاری جهاد کشاورزی خودکفایی برنج را جشن می‌گیریم.

ایران تا ۳ سال دیگر در تولید برنج به خودکفایی می‌رسد

به گزارش ۸دی، غلامرضا ملک‌علی‌پور ‌در دیدار جمعی از پاسداران و بسیجیان سپاه قدس گیلان با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: گیلان دومین استان کشور در حوزه تولید برنج است و بسیج مهندسین با ۳۰۰ مهندس در قالب طرح همگام با کشاورز در سال بحرانی تولید برنج، مزارع را تحت پوشش قرار داد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان  بیان اینکه تا ۳ سال آینده با تمرکز بر مدیریت تغذیه با همکاری جهاد کشاورزی خودکفایی برنج را جشن می‌گیریم گفت: در حوزه روغن واردکننده هستیم که اگر فقط ۱۰ درصد اراضی شالیزاری به کشت دوم کلزا تخصیص یابد ۳۰ درصد از واردات روغن کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سطح زیر کشت کلزا را از ۲۰۰ هکتار به بیش از هزار هکتار برسانیم خاطرنشان کرد: در حوزه افزایش تولید ماهی در استخرهای گرم آبی و سرد آبی در راستای افزایش درآمدزایی کشاورزان و پایداری تولید در حال فعالیت هستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۰۰ گروه جهادی در گیلان ثبت شده‌اند که در نقاط مختلف در حال فعالیت هستند گفت: در سال ۹۵ و ۹۶ ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان گیلان انجام شد و ساخت هزار واحد دیگر در سال ۹۷ آغاز شده است.

احمد ابراهیمی با بیان اینکه ۶ گروه عمرانی جهادی در نوروز امسال به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه فرستاده شد اعلام کرد: ۳۲۱ گروه جهادی از بسیجیان در رزمایش خدمت‌رسانی از ۹ اردیبهشت تا ۲۹ شهریور در استان گیلان فعالیت کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در طرح جواد الائمه، شهرستان رشت، لنگرود و لاهیجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرند افزود: ۶۰ سری جهیزیه به افراد محروم اهدا شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه