تبلیغ دین از خانه ها

با توجه به اینکه کار فرهنگی در کشور ما بسیار کند پیش می رود و مسئولین ذی ربطی که باید جوابگو در عرصه فرهنگی باشند ، جوابگو نیستند و با توجیهات واهی از زیر بار مسئولیت در این عرصه در می روند ، مردم می توانند این مسئولیت را تا حد قابل توجهی به دوش بکشند .

تبلیغ دین از خانه ها

برای انتشار معارف دینی در عرصه های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و همچنین مباحث اعتقادی و فقهی و اخلاقی دینی احتیاج به مکان های مناسبی است که اغلب اوقات این مجالس را در مساجد و حسینیه ها و تکیه ها برگزار می کنند که تعداد آنها با توجه به جمعیت مردم بسیار کم است و جوابگو نیست .

به این دلیل اگر ما فقط تکیه به این مکان های موجود بکنیم بسیاری از مردم در کوچه ها و محله ها از دسترسی به آموزه های دین محروم می مانند و در نتیجه گرفتار دام های دشمن می شوند و خسران دنیا و آخرت گریبان آنها می گیرد .

اگر ما بگوییم که ، پس رسانه ها اعم از تلویزیون و رادیو و اینترنت وجود دارد که می توان به آن مراجعه کرد باید بگوییم که اولا :هیچ وقت رسانه ها نمی توانند جای تبلیغ صورت به صورت را بگیرند چون در رسانه ها یک ارتباط غیر مستقیم بر قرار است بین گوینده و شنونده ، اما در ارتباط صورت به صورت یک ارتباط مستقیم برقرار است و این ارتباط مستقیم اثر گذاری بسیار قابل توجهی دارد که رسانه ندارند .

ثانیا: رسانه های بیگانه و معاند به مراتب بیشتر از رسانه های داخلی فعال ترند به طوری که شما اثر فعالیت آنها را بر روی زندگی مردم در کف خیابانها می بینید .

بنابر این لازم است با این کمی جا، مردم دلسوز و انقلابی وارد صحنه نبرد فرهنگی شوند و در [خانه های ]خود جلسات تبلیغی برقرار کنند و در این مجالس از افراد با بصیرت دعوت کنند برای روشنگری های سیاسی و همچنین جلسات و عظ و نصیحت و از این قبیل جلسات فرهنگی را در داخل خانه های خود برگزار کنند

ائمه معصوم ما در بعضی موارد چنین عمل می کردند بعد از واقعه ی عاشورا آل هاشم « محمد بن حنفیه – عبدالله بن جعفر» و بقیه خاندان در خانه های خود برای اباعبدالله مجلس روضه برگزار می کردند و با این کار باعث روشنگری عاشورایی در سطح شهر و بالتبع در جهان اسلام می شدند و امام صادق ع نیز این مجالس را در داخل خانه خود برگزار می کردند به طوری که در داخل سالن خانه پرده ای نصب می کردند ،زنها پشت پرده در این مجالس شرکت می کردند و دوشا دوش مردها از بصیرت دینی و سیاسی برخوردار می شدند .

رهبر معظم می فرمایند :امام خمینی فرمودند که مساجد جبهه اند ولی من می گویم که هر جایی که کار فرهنگی صورت بگیرد خط مقدم جبهه هاست .

بنابر این فرموده خانه های ما میتواند خط مقدم در نبرد فرهنگی باشد .

بنابر این باید از ظرفیت خانه های خود استفاده کنیم و با این کار،به حرکت انقلاب ، سمت جامعه مهدوی شتاب بیشتری بدهیم .

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
طلبه
حاجی خیلی محشری. تا حالا مقاله ای به این مختصری - مفید و تاثیر گذار نخونده بودم. اجر شما با امام زمان عج التماس دعا ...
در حاشیه