۳ طرح گیلان ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: سه طرح گیلان با احتساب سود و جریمه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.

۳ طرح گیلان ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد

به گزارش ۸دی نیوز، محمدحسین اصغریان در گفتگو با فارس با بیان اینکه ۳۰ درصد از معوقه‌های بانکی گیلان متعلق به تعدادی از طرح بزرگ است اظهار کرد: مصوبه و معرفی طرح‌های مذکور از طریق استان صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های گیلان در بررسی و تصویب طرح‌ها نقشی نداشتند و بعضی از آنها به طور مستقیم در تهران به بانک‌ها ارائه شدند و معرفی تعدادی دیگر از طریق وزارتخانه‌ها به بانک‌ها بوده و توانستند تسهیلات دریافت کنند و اکنون در بازپرداخت‌ها ناموفق هستند.

اصغریان به فشار بدهی بانکی طرح‌ها به گیلان اشاره کرد و افزود: مسئولان گیلانی در تصویب و پرداخت تسهیلات نقشی نداشتند.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با تاکید بر پرهیز بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به طرح‌های بدون توجیه اقتصادی، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در تصویب طرح‌ها در بانک‌های گیلان نقش جدی‌تری داشته باشند تا مسائل گذشته تکرار نشود.

وی از بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی سه طرح با احتساب سود و جریمه به بانک‌های گیلان خبر داد و تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های نظارتی استان در موضوع مذکور ورود کردند و به‌زودی برخورد قضایی با طرح‌های بدهکار بانکی آغاز می‌شود.

نرخ بیکاری گیلان ۱۳.۶ درصد است

اصغریان در ادامه نرخ بیکاری گیلان در ۱۲ ماه منتهی به ابتدای فروردین ماه سال ۹۳ طبق مرکز ملی آمار ایران را ۱۳.۶ درصد اعلام کرد و گفت: گیلان به همراه استان کردستان در رتبه پنجم و ششم استان‌های بیکار کشور است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه رتبه پنجم بیکاری جایگاه مناسبی برای استان نیست، اظهار کرد: سه ماه نخست و دوم امسال پیش‌بینی می‌شود رقم مذکور به‌شدت کاهش پیدا کند اما اگر شغل پایدار ایجاد نشود در نیمه دوم سال جاری ممکن است شاهد رتبه‌های ناخوشایند بیکاری در گیلان باشیم.

وی خواستار استفاده از فرصت‌ها در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل، ترانزیت، خدمات و صنعت برای کاهش بیکاری در گیلان شد و خاطرنشان کرد: نماگرها نشان می‌دهد وضعیت در حال تغییر است اما جبران عقب‌ماندگی‌ها به همت مردم و مسئولان بستگی دارد.

اشغال مشاغل گیلان توسط افراد غیر بومی

اصغریان با اشاره به اینکه بخشی از مشاغل توسط افراد غیر بومی در استان اشغال شده است، بیان کرد: موضوع مذکور به این معنا نیست که افراد بومی خواستار آن مشاغل بودند و به آنها داده نشده بلکه بعضی از شغل‌ها مورد استقبال جوانان نیست و توسط قومیت‌های مختلف از استان‌های دیگر اشغال می‌شود.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان خواستار فرهنگ‌سازی مقدس دانستن شغل شد و تصریح کرد: مشاغلی که در هر رده‌ای در استان ایجاد می‌شود باید توسط بیکاران گیلانی پر شود.

وی با بیان اینکه بعضی از مشاغل در گیلان متقاضی ندارد، گفت: ورود افراد از دیگر استان‌ها موجب از دست رفتن فرصت‌های شغلی برای بیکاران گیلانی می‌شود و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مسئولیت بیشتری به عهده دارند و باید تلاش شود از این وضعیت بحرانی خارج شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه