آیت‌الله فلاحتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان:

برنامه ریزی برای کاهش “طلاق” و “خشونت کلامی” در گیلان/ پلیس به کشف حجاب داخل خودروها تذکر زبانی دهد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پلیس به افرادی که در داخل خودروها کشف حجاب می‌کنند، تذکر زبانی دهد.

برنامه ریزی برای کاهش “طلاق” و “خشونت کلامی” در گیلان/ پلیس به کشف حجاب داخل خودروها تذکر زبانی دهد

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: تمام بخش‌های جامعه متأثر از فرهنگ است بنابراین فرهنگ زیربنای جامعه را تشکیل می‌دهد.
وی بر توجه بخش‌های مختلف جامعه به برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی گیلان تأکید کرد و افزود: اکنون مردم دل‌سوز نظام حتی از استان‌های دیگر از شورای فرهنگ عمومی گیلان انتظار دارند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان بدون تکثر اندیشه نمی‌تواند یک‌جانبه حرکت کند، تصریح کرد: فرهنگ نیاز به فکر و مهندسی دارد ضمن اینکه فرهنگ نیازمند صعه‌صدر از طرف دست‌اندرکاران فرهنگی جامعه است.
آیت‌الله فلاحتی، روانشناسی فردی و اجتماعی را معطوف به فرهنگ در دنیای امروز دانست و بیان کرد: فرهنگ‌سازی باید از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها انجام شود.
وی بر برگزاری جلسه‌های شورای فرهنگی عمومی با فکر و برنامه‌ریزی تأکید کرد و گفت: مسائل فرهنگی با اولویت‌بندی در شورای فرهنگ عمومی باید به مرور در جامعه عملیاتی شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان برای اطلاع مردم باید به طور معقول رسانه‌ای شود، خاطرنشان کرد: اجرای مسائل فرهنگی نیازمند ظرافت‌های ویژه‌ای است.
آیت‌الله فلاحتی انجام فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند آرامش ذهنی و جسمی عنوان کرد و یادآور شد: دیگران در مورد فرهنگ جامعه به طور مهندسی شده عمل کردند و یک‌باره نمی‌توان همه موارد را تغییر داد.

وی با بیان اینکه محوریت تمام برنامه‌های فرهنگی باید در بستر هویت مذهبی باشد، اظهار کرد: ابتدا باید هویت دینی در برنامه‌های فرهنگ لحاظ شود و پس از آن هویت فرهنگ بومی جامعه در نظر گرفته شود.
امام جمعه رشت اضافه کرد: در عین اینکه تمام فرهنگ‌ها را هنجار می‌دانیم اما آنها را باید با محوریت دین اجرایی کنیم.
آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر توجه به دین‌باوری و ترویج دین در کنار ارزش‌های دیگر، بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی باید به طور موضوع‌محور برای مسائل مختلف برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی، تحکیم خانواده را از مسائل مهم برشمرد و تصریح کرد: تجربه نشان داده، انسان‌هایی که در خانواده‌های سالم زندگی کردند حتی فقر مالی نیز در زندگی اجتماعی آنها تاثیر نگذاشته است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فرهنگ عبارت از هویت جامعه است که منجر به ناهنجاری‌ها نشود، خاطرنشان کرد: هنجارهای فرهنگی نشأت گرفته از دین است.

آیت‌الله فلاحتی بر تقویت سخن بسیجی، مردمی و دینداری در جامعه تأکید کرد و گفت: اندیشه‌‌ای که باورهای دینی و مردم را پرورش می‌دهد باید در این مسیر حرکت کند.
وی یادآور شد: از هر اندیشه‌های که باورهای دینی و هنجارهای مردم را پرورش دهد باید استفاده کرد ضمن اینکه ملاک حال فعلی افراد است مگر اینکه گذشته‌ای مخرب داشته باشند.
شورای فرهنگ عمومی گیلان، برنامه‌ریزی به منظور کاهش طلاق در بخش تحکیم خانواده و کاهش خشونت کلامی در جامعه را مصوب کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه