عضو کمیسیون برنامه و بودجه: حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان هم سال بعد افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال جاری حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان افزایش نیافته است می‌گوید با توجه به تورم بالای پیشِ‌رو در سال ۹۸ دریافتی همه حقوق‌بگیران با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان هم سال بعد افزایش می‌یابد

به گزارش ۸دی، مهرداد لاهوتی با بیان اینکه بر اساس قانون، میزان رشد پایه حقوق کارمندان باید متناسب با نرخ تورم باشد، گفت: این درحالی است که در سال گذشته این موضوع رعایت نشد و برای دریافتی‌های بالای ۵ میلیون تومان هیچ گونه افزایشی در نظر گرفته نشد.

وی افزود: برای حقوق‌های زیر ۵ میلیون تومان از ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفته شد. به‌طور میانگین میزان افزایش حقوق در سال گذشته حدود ۱۰ درصد بوده است.

سال ۹۷ دریافتی‌های بالای ۵میلیون تومان با هیچ افزایش روبه‌رو نشد

لاهوتی ادامه داد، بر اساس روشی که در سال قبل پیدا شد این امکان وجود ندارد که برای افرادی که بالای ۵ میلیون تومان دریافتی دارند، افزایش حقوقی لحاظ نکرد، به هر حال باید به این نکته توجه کرد که افزایش تورم در سال جاری با سال قبل متفاوت است و وضع پیچیده‌تری را پیشِ‌رو داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه باید تلاش شود تا تورم کنترل شود، گفت: اگر قرار باشد به‌ بهانه افزایش تورم حقوق‌ها نیز به همان میزان افزایش یابد خود این موضوع مجدداً به افزایش تورم دامن خواهد زد. بودجه سال ۹۸ به‌دلیل وضع حاکم بودجه حساسی است و باید برای کاهش هزینه‌های جاری دولت و واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره به بخش خصوصی اقدام کرد تا دامنه آسیب‌های ناشی از تورم کنترل شود.

لاهوتی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ منافع عمومی لحاظ شود، تأکید کرد، به هر حال با توجه به قیمت جهانی نفت و احتمال کاهش فروش نفت ایران به‌ واسطه تحریم‌های آمریکا، با مشکلاتی در زمینه هزینه‌های جاری در بودجه روبه‌رو خواهیم شد، به همین دلیل بایستی از طریق راه‌کارهای جایگزین مثل واگذاری اموال و دارایی‌های دولتی، اختلاف ایجادشده میان هزینه‌ها و درآمدها در بودجه جبران شود

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه