گیلان پیشرو در صنعت نوغانداری کشور

محمدباقر نوبخت بعدازظهر یکشنبه درحاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در شهرستان شفت با اشاره به اینکه توسعه صنعت نوغان به تحقیق و پژوهش وابسته است، افزود: با روش های سنتی نمی توان با مصنوعات ابریشم جهانی رقابت کرد.

گیلان پیشرو در صنعت نوغانداری کشور

به گزارش هشت دی،محمدباقر نوبخت بعدازظهر یکشنبه درحاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در شهرستان شفت با اشاره به اینکه توسعه صنعت نوغان به تحقیق و پژوهش وابسته است، افزود: با روش های سنتی نمی توان با مصنوعات ابریشم جهانی رقابت کرد.

نوبخت با بیان اینکه مجموعه ژن کرم ابریشم موجود در مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور سرمایه‌ای ملی محسوب می شود، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب تکنولوژی و دانش این مجموعه از بخش مطالعاتی به عملیاتی و اشتغالزایی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه‌ای ۱۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت، بیان کرد: ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی یکی از مطالبه دولت برای پرداخت این مبلغ بوده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیشرو بودن گیلان در بهره‌گیری از صنعت نوغان در کشور، ادامه داد: دولت در صورت تعهد به اشتغال می تواند با جمایت های لازم ضمن رقابتی کردن محصول ابریشم ایران برای جوانان نیز اشتغالزایی کند.  

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه