ناهنجاری های اجتماعی سوغات برنامه‌های ماهواره‌ای است/ خطر افزایش طلاق در گیلان/ لزوم ورود صدا و سیما

امام جمعه سیاهکل گفت: برنامه های ماهواره ها باعث ایجاد انواع ناهنجاری ‌های اجتماعی از جمله افزایش فساد‌ و بالا رفتن آمار طلاق ناشی از بدبینی همسران نسبت به یکدیگر می‌شود.

ناهنجاری های اجتماعی سوغات برنامه‌های ماهواره‌ای است/ خطر افزایش طلاق در گیلان/ لزوم ورود صدا و سیما

حجت الاسلام و المسلمین محمد شیدایی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی ۸دی نیوز با اشاره به آمار فزاینده طلاق در کشور و به ویژه گیلان اظهار کرد: متاسفانه با رواج فرهنگ غرب  در جامعه معضلاتی مانند طلاق در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات فرهنگی و اقتصادی از مهم ترین عوامل افزایش طلاق محسوب می شود افزود: طلاق اگر چه از نظر شرع امر حلال است اما امری مذموم شمرده شده است .

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه یکی از عومل طلاق در استان گیلان آمار بالای بیکاری است گفت: افزایش هزینه های سرسام آور زندگی از یک سو و عدم اشتغال موجب می شود تا جوانان از عهده مخارج زندگی بر نیایند.

حجت الاسلام شیدائی مشکلات اقتصادی را یکی از عوامل ایجاد نزاع و درگیری در بین خانواده ها دانست و بیان کرد: مهم ترین عامل طلاق ترویج فرهنگ غرب در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های ماهواره ها، با تبلیغ لذت های فردی، ترویج سبک زندگی فردگرایانهآسیب های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد افزود: اغلب برنامه‌های پخش شده در این رسانه‌ها در تضاد با ارزش‌های ایرانیاسلامی و هنجار‌های عمومی جامعه و مروج فرهنگ و ارزش‌های سازندگان و گردانندگان این شبکه هاست.

امام جمعه سیاهکل ناهنجاری های اجتماعی موجود در کشور و مخصوصا گیلان را سوغات برنامه های ماهواره ای عنوان کرد و گفت: برنامه های ماهواره ها باعث ایجاد انواع ناهنجاری ‌های اجتماعی از جمله افزایش فساد‌ و بالا رفتن آمار طلاق ناشی از بدبینی همسران نسبت به یکدیگر می‌شود.

حجت الاسلام شیدائی با تاکید بر اینکه ماهواره ها با ترویج فساد و فحشا خانواده ها را به سمت فروپاشی سوق می دهند اظهار کرد: در موارد اعتقادی و مذهبیف ماهواره ها با بازی گرفتن اعتقادات مردم و طرح شبهاتی که مردم از پاسخ آنها ناتوان هستند سعی در کم رنگ کردن ارزش های اسلامی خانواده ها دارند.

وی با تاکید بر اینکه ماهواره ها اعتقادات مردم در باره پیامبر، ائمه معصوم و قرآن را مورد حمله قرار می دهند خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی یکی دیگر از عومل طلاق در استان اعتیاد است.

امام جمعه سیاهکل ترویج فرهنگ مذهبی در بین خانواده ها با رونق بخشیدن به مساجد و برنامه های فرهنگی را گام موثری در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی دانست و افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و صدا و سیما نقش موثری در این راه بازی می کنند.

حجت الاسلام شیدائی ضعف پایگاه های مدنی و مذهبی در دادن اطلاعات لازم به نسل جوان در استان را مورد انتقاد قرارداد و گفت: گیلان استان تفریحی است و خیلی ها برای تفریح به گیلان می آیند و این امر زمینه گسترش مواد مخدر در استان را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: صدا و سیما و رسانه ها باید با طرح مباحث مناسب اطلاعات مردم را در استان بالا ببرند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه