ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع کیفیت نامناسب غذای دانشجویی

عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد: در صورت تداوم نارضایتی دانشجویان از کیفیت نامناسب غذا کمیسیون آموزش به این موضوع ورود خواهد کرد.

ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع کیفیت نامناسب غذای دانشجویی

به گزارش ۸دی، محمد بیرانوندی با انتقاد از کیفیت پایین غذای دانشجویان و عدم رعایت بهداشت، گفت:اگرچه باید متناسب با شرایط موجود سایر مسائل را نیز ساماندهی کرد اما افزایش قیمت مواد اولیه توجیه مناسبی برای کیفیت نامناسب غذای دانشجویان نیست.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم باید برای غذای دانشجویان و تأمین مواد اولیه مناسب و باکیفیت چاره اندیشی کنند دانشجویان فرزندان این مرز و بوم هستند و نباید به حال خود رها شوند.

ورودکمیسیون آموزش به موضوع کیفیت نامناسب غذا دانشجویی

وی با بیان اینکه در صورت تداوم نارضایتی دانشجویان از کیفیت نامناسب غذا کمیسیون آموزش ورود خواهد کرد، اظهار کرد: اعضا کمیسیون آماده همکاری و کمک به مسئولان برای حل این مشکل هستند.

کیفیت غذای دانشجویی مهم‌ترین موضوع پس از آموزش در دانشگاه‌ها است

بیرانوندی با بیان اینکه غذای دانشجویی مشکلی است که بسیاری از دانشجویان با آن مواجه هستند و لازم است مسئولان دانشگاهی برای رفع آن برنامه ریزی کنند، بیان کرد: کیفیت غذای دانشجویی مهم‌ترین موضوعی است که پس از بحث آموزش باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد چراکه این دوعامل تاثیر مستقیمی بر فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌ها خواهد داشت.

شاخص‌های استاندارد برای غذای دانشجویی چیست؟

وی تاکید کرد: فضای محیطی، تجهیزات آشپزخانه‌ای، بهداشت فردی و محیطی، تخصص نیروی انسانی، سیستم‌های کنترل و برون سپاری به بخش خصوصی یا غیره از جمله شاخص‌هایی است که در بحث رتبه‌بندی آشپزخانه‌ دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: محدودیت منابع مالی در این حوزه نیز وجود دارد اما تنها مسئله نیست بلکه با ثبات مدیریت و سپردن امور غذاخوری دانشجویان به افراد با تجربه به دانشجویان بهترین خدمات را ارائه کرد تا بتوان مقداری از نارضایتی‌های دانشجویان را کاهش داد.

ارتقای کمی و کیفی سلف‌های دانشجویی جزو انتظارت اولیه دانشجویان از دانشگاه‌ها است

بیرانوندی ادامه داد: حفظ امنیت غذایی دانشجویان جزو وظایف دانشگاه‌ها است زیرا در شان نظام دانشگاهی کشور نیست که وضعیت غذا و سالن‌های غذاخوری از کیفیت بسیار پایینی برخوردار باشد بلکه حفظ مسایل بهداشتی و ارتقای کمی و کیفی سلف‌های دانشجویی جزو انتظارت اولیه دانشجویان از دانشگاه‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفیت تغذیه دانشجویی، گفت: وزارت علوم وظیفه دارد وضعیت نامساعد سلف‌های دانشجویی را با منابع محدودی که وجود دارد، مدیریت کند و در جهت رضایتمندی دانشجویان قدم بردارند.

وضعیت خوابگاه‌ها و قیمت آنها با یکدیگر تناسبی ندارد

وی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌ها، خاطرنشان کرد: وضعیت خوابگاه‌ها و قیمت آنها با یکدیگر تناسبی ندارد دانشجویی که در حال تحصیل است نمی‌تواند هزینه زیادی برای اقامت خود بپردازد زیرا شغل و درامدی ندارد .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: کمبود امکانات رفاهی بسیاری از خوابگاه های دانشجویی در سراسر کشور با مشکل فرسودگی ، نداشتن امنیت و نبود امکانات اولیه برای اسکان دانشجو مواجه هستند که برای سیستم آموزشی کشور زیبنده نیست.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه