نوری مالکی :

ما به ایران در وحدت امت اسلامی تکیه می‌کنیم

نخست‌وزیر سابق عراق گفت: ما به ملت، امت اسلامی، انسان های هوشیار، جنبش های اسلامی، علمای جامعه اسلامی و در مقدمه آنها به جمهوری اسلامی در وحدت امت اسلامی تکیه می کنیم.

ما به ایران در وحدت امت اسلامی تکیه می‌کنیم

به گزارش هشت دی، نوری المالکی نخست‌وزیر سابق عراق با اشاره به اهمیت وحدت در بین مسلمانان اظهار کرد: پیام عراق، پیام تمامی مسلمانانی است که وحدت امت اسلام را ببینند و از آن استقبال می کنند. پیام عراق، حمایت، همبستگی و تشکر از جمهوری اسلامی بخاطر توجهش به وحدت مسلمانان و مسأله قدس است. پیام ما همبستگی با مسائلی بوده که تمامی مسلمانان در یمن، فلسطین، سوریه، لبنان، بحرین، عراق و تمامی مناطق اسلامی با آن روبرو هستند.

وی در پاسخ به علت های تفرقه میان مسلمانان افزود: تفرقه مسلمانان علت های گوناگونی دارد که با انباشت آن، کار به مرحله تفرقه می رسد. اما من خوشبین هستم که جامعه اسلامی در حال هوشیاری است. منابع تفرقه که سبب تضعیف مسلمانان  می شود، نظریاتی بوده که وارداتی است و استکبار برای ما صادر می کند؛ مانند نظریه کمونیستی که سبب پاشیده شدن جامعه می شود و همچنین نظریات سرمایه داری و نظریه دموکراسی که تحت عنوان دموکراسی بیان می شود؛ اما به دنبال از هم پاشدگی سازمان هاست.

نخست وزیر سابق عراق تصریح کرد: اکنون جامعه این نظریاتی را که وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده درک می کند. ما به این چنین نظریات و نیز دولت ها تکیه نمی کنیم؛ بلکه ما به ملت، امت اسلامی، انسان های هوشیار، جنبش های اسلامی، علمای جامعه اسلامی و در مقدمه آنها به جمهوری اسلامی در وحدت امت اسلامی تکیه می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه