رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

دولت به جای پرداخت بسته‌های حمایتی به مردم از “تولید” حمایت کند

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با اشاره به اوضاع اسفناک حوزه تولید و اقتصاد کشور گفت: دولت باید به جای پرداخت بسته‌های حمایتی به مردم از تولید کشور حمایت کند.

دولت به جای پرداخت بسته‌های حمایتی به مردم از “تولید” حمایت کند

به گزارش ۸دی، محمد رسول سماکچی اظهار داشت:‌ شرایط اقتصاد و تولید کشور در حوزه‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی و صنعت روز به روز در حال وخیم‌تر شدن است و دولت باید به جای پرداخت بسته‌های حمایتی به مردم برنامه‌ای برای اصلاح این وضعیت طرح‌ریزی کند.

معاون مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گیلان عنوان کرد:‌ اقداماتی که دولت هم‌اکنون در قالب حمایت‌های غذایی قصد انجام آن را در کشور دارد به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد بلکه در حقیقت این دست اقدامات ظاهری در حقیقت مسیر و زمینه نابودی اقتصاد کشور را فراهم می‌کند.

سماکچی در عین حال اینکه پرداخت کمک‌های نقدی و یا غیرنقدی به محرومان و طبقات آسیب‌پذیر جامعه را اقدامی مطلوب دانست افزود: آقایان و مسئولانی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند باید بدانند مهم‌تر از اینگونه اقدامات،‌ پرداخت به موضوع تولید ملی و حل مشکلات چرخه اقتصاد کشور است.

وی بها دادن به تولیدکنندگان داخلی و حمایت از آنان را رمز پیشرفت اقتصادی،‌ توسعه پایدار و ارتقاء سطح معیشت مردم دانست و گفت: در کشور ما هیچ اعتنایی به تولید داخلی نمی‌شود و دو حوزه مهم بخش کشاورزی و صنعت رفته رفته در حال اضمحلال و نابودی کامل هستند.

معاون مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گیلان قیمت‌گذاری نازل محصولات کشاورزی استراتژیک را متذکر شد و اظهار داشت:‌ از مجموعه دولت و اقتصاد دانان آن انتظار داریم به جای ظاهرنمایی اندکی از درآمدهای سرشار خود از محل فروش ارز را برای نجات بخش کشاورزی اختصاص دهد.

سماکچی پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی را عاملی در جهت تشدید تورم و رواج گرانی در جامعه خواند و تصریح کرد: این اقدامات دولت نه‌تنها هیچ دردی را از مردم و طبقات متوسط و ضعیف جامعه درمان نمی‌کند بلکه وضعیت عرضه انواع کالاها در بازار مصرف را ملتهب‌تر می‌کند.

وی اقدام دولت برای کمک به کارخانجات با اجرای طرح تنفس دو ساله را متذکر شد و گفت: اگر به مراکز تولیدی و صنعتی کشور برای پرداخت بدهی‌هایشان به سیستم بانکی،‌ مالیاتی و یا تأمین اجتماعی یک فرصت دو ساله اعطا شود مسیر احیاء مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی نیز فراهم می‌شود.

معاون مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گیلان اعطای یارانه به حوزه تولید را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ افزایش سطح کیفی تولیدات،‌ کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی و اشتغالزایی از جمله مزیت‌های پرداخت یارانه تولید به واحدهای تولیدی،‌ صنعتی و کارخانجات است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان ‌دولت را مقصر اصلی بروز نابه‌سامانی‌های اقتصادی کشور دانست و ابراز داشت:‌ در حال حاضر دولت با اعطای بسته‌های حمایتی به مردم اجرای اقدامات غیرمولد را در دستور کار خود قرار داده است و از کارفرمایان انتظار افزایش حقوق کارگران را دارد.

سماکچی با تأکید بر اینکه دولت برای حمایت از حوزه تولید می‌تواند ۷ درصد از بیمه سهم کارگران را به مدت ۲ سال پرداخت کند تصریح کرد:‌ با این کار و اقدام عملی دولت علاوه بر کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی،‌ به میزان ۷ درصد نیز به حقوق کارگران افزوده می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت ماهانه ۱۱۰ هزار تومان به صورت بن توسط کارفرمایان و ۱۱۰ هزار تومان توسط دولت حدود ۱۷ درصد به حقوق حداقلی‌ها افزوده می‌شود گفت: ‌به این ترتیب نه‌تنها فشار چندانی به کارفرمایان وارد نمی‌شود بلکه بسیاری از مشکلات حوزه تولید نیز برطرف می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه