به گزارش ۸دی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور  در جشن میلاد بهار مهربانی ویژه برنامه ولادت پیامبر اکرم(ص) که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: آرزو دارم که خداوند درک و معرفت راه پیامبر(ص) را که راه رسیدن و قرب به خداوند است به همه ما عنایت کند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) هم راه است و هم راهنما، هم محب است و هم محبوب و هم عاشق است و هم معشوق، افزود: ما به عنوان امت اسلامی باید از خداوند سپاسگزار باشیم که نعمت مسلمان بودن و مومن بودن را به ما ارزانی داشته تا اینکه الگوهایی داشته باشیم که توسط آنها به قرب الهی برسیم.

وزیر کشور عنوان کرد: انسان با همه عظمت و قدرتی که دارد می تواند به اعلا علیین برسد و یا اسفل السافلین برود. اگر راه و سیره پیامبر(ص) را پیشه کنیم مسیر ما مسیر قرب خداوند خواهد بود اما اگر نفس بر ما غالب باشد، مسیر ما قعر حیوانیت و درندگی و دوری از لطف خدا خواهد بود.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم که ودعیه الهی، قرآن و اسلام و سیره پیامبر(ص) را به عنوان الگویی موفق به بشریت معرفی کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: باید قدردان و شکرگزار باشیم و تلاش کنیم با وحدت و انسجام و همدلی، کشور را که عامل پیوند و وحدت در کنار دین اسلام است ارتقا دهیم.

وی در ادامه گفت: ما تاریخ بلندی داشته‌ایم و در تارک دنیا به عنوان ملت مسلمان همواره درخشیده و دوران های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران دارای تمدن کهن و فرهنگ غنی است، تصریح کرد: مولوی، حافظ، سهروردی و نظامی همه به عنوان مشاهیری برجسته در جهان شناخته می‌شوند که همه باید حافظ این فرهنگ باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج، خاطرنشان کرد: بسیج برخاسته از انقلاب و بطن مردم است و به اعتقاد من همه ایران بسیجی هستند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید تنگ نظری را کنار گذاشت، گفت: هرکس دارای روحیه کار و تلاش و اعتلای کشور است، بسیجی است.

وزیر کشور در پایان گفت: امیدوارم با کمک هم بتوانیم اهداف انقلاب را محقق کنیم و وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.