نوبخت خبر داد:

تخصیص اعتبار ۶۰ میلیاردی برای آغاز راه آهن رشت به انزلی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای آغاز عملیات اتصال راه آهن رشت به بندرانزلی تا پایان سال جاری خبر داد.

تخصیص اعتبار ۶۰ میلیاردی برای آغاز راه آهن رشت به انزلی

به گزارش ۸دی، محمدباقر نوبخت بعدازظهر جمعه در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی انزلی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اتصال رشت به خطوط ریلی، اظهارکرد: عدم اتصال این پروژه بزرگ به بندرهای انزلی و کاسپین توجیه اقتصادی ندارد.

وی بر ضرورت اتصال راه آهن به بندرانزلی در راستای تبادل و ترانزیت کالا به کشورهای همسایه برای بهره‌مندی اقتصادی تأکیدکرد و افزود: اتصال رشت به انزلی اولویت بسیار مهم دولت است و در بازدید امروز از مسیر مشاهده شد کارکنان مشغول به کار هستند.نوبخت ادامه داد: مسیر رشت به انزلی مشکلات راه‌آهن قزوین به رشت را ندارد اما تملک اراضی در این مسیر باید صورت گیرد تا راه آهن به دو بندر شهرستان انزلی وصل شود.

وی با بیان اینکه باید ریل گذاری تا مکانی ادامه داشته باشد که بار از کشتی مستقیم روی قطار تخلیه و بارگیری شود، بیان کرد: در همین راستا توافق شده که ۶۰ میلیارد تومان  اعتبار تا پایان سال جاری برای آغاز این پروژه تزریق شود تا سرمایه گذاری راه آهن قزوین به رشت بازدهی اقتصادی داشته باشد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه