امام جمعه بندر انزلی:

بسیج با روحیه‌ای انقلابی در برابر تمام مشکلات و ناهمواری‌ها صبر می‌کند

امام جمعه بندر انزلی گفت: زمانی که ما از بسیج صحبت می‌کنیم به دنبال ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی هستیم

بسیج با روحیه‌ای انقلابی در برابر تمام مشکلات و ناهمواری‌ها صبر می‌کند

به گزارش هشت دی، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بندرانزلی ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: عدم برگزاری مراسمات مذهبی در ایام ولادت عقوباتی در پی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه دین اسلام همواره به شادی اهمیت داده و موافق شادی است عنوان کرد: در این ایام که هفته بسیج و ولادت پیامبراکرم(ص) با یکدیگر متقارن شده، در یادواره‌های شهدا مدح اهل‌بیت را بخوانید.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان باید در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشند تصریح کرد: اگر ما شادی خود را در اعیاد مذهبی بروز ندهیم سبب می‌شود تا جامعه فقط در عزاداری خلاصه شود و دشمنان نیز از این مسئله برای تخریب اسلام استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اینکه کمرنگ شدن بزرگداشت اعیاد مذهبی خاطرنشان کرد: امیدواریم اقداماتی در راستای چراغانی شهر و تزئین شهر به مناسبت این ایام انجام شود تا شهر جلوه‌ای با نشاط و معنوی پیدا کند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم برپایی مراسمات مذهبی مردمی توسط هیئات مذهبی این شهرستان در ایام اعیاد مذهبی ابراز داشت: انجام این امور سبب می‌شود تا مردم وجهه بانشاط اسلام را درک کنند.

ایشان با اشاره به رشادت های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان نیروی دریایی در  روز ۷آذر ۵۰ درصد از توان ارتش صدام را از بین بردند.

امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دارای اقتدار است عنوان کرد: امروزه نیروی راهبردی دریایی بنابر پیشرفت زیاد در مرز‌های بین‌المللی حضور پیدا کرده و از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: زمانی که ما از بسیج صحبت می‌کنیم به دنبال ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین بسیج را نهادی مقدس و کارآمد دانست و ابراز داشت: خدامحوری، عزتمندی، ولایتمداری و بی‌توجهی به دنیا از جمله ویژگی‌های بسیج است.

امام جمعه بندرانزلی انقلابی بودن و جهادی بود را مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج دانست و خاطرنشان کرد: بسیج با داشتن روحیه‌ای انقلابی در برابر تمام مشکلات و ناهمواری‌ها صبر می‌کند.

ایشان با اعلام اینکه عموماً بسیج از اقشار متوسط و مستضعف جامعه هستند خاطرنشان کرد: ما در قشر مرفح جامعه بسیجی نداریم و اگر هم داشته باشیم یا انگشت‌شمار است و یا به دنبال کسب منافع هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به خدمات بسیج در راستای محرومیت‌زدایی عنوان داشت: بسیجیان با وجود تمام خدماتی که انجام می‌دهند اما بارها مورد طعنه قرار گرفته و آن‌ها را با الفاظ ناشایستی مانند “دولت مسلح” و “افراطی” خطاب کردند.

امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه بسیجیان برای رضای خدا کار می‌کنند و به دنبال حزب‌گرایی نیستند افزود: امروز شاهد هستیم که برخی افراد اقدامات بسیج و سپاه را به نام خود می‌زنند که این امر همانند کارهایی است که منافقان در اوایل انقلاب انجام می‌دادند.

ایشان با تاکید بر اینکه بسیج در تمام عرصه‌هایی که ورود کرده است موفق بوده خاطرنشان کرد: اگر مسئولان کشوری ما در قوای سه‌گانه واقع تفکر بسیجی داشته و با این تفکر عمل کنند ما دیگر مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه عدم وجود روحیه انقلابی و جهادی در برخی مسئولان عامل اصلی بروز مشکلات کشور است گفت: این که ما همواره چشم به خارج از کشور داشته باشیم روحیه انقلابی نیست.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امروز ما در دستگاه دیپلماسی کشور اتفاقاتی را می‌بینیم که از آن شرم می‌کنیم افزود: ما احساس شرم می‌کنیم که مسئول ارشد دستگاه دیپلماسی ما با حالتی ذلیلانه به استقبال وزیر امور خارجه انگلیس میرود.

ایشان با انتقاد از اظهار نظر شهردار تهران پیرامون استفاده از مدیران خارجی خاطرنشان کرد: مقابله با مدیرانی که تفکر غیرانقلابی دارند خلاء امروز جامعه ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه اگر حمایت‌‌های رهبری، تلاش‌های بسیج و صبر مردم نبود، مسئولانی که تفکر بسیجی ندارند امروز حضور نداشتند افزود: امروز چنین مسئولانی فقط چشم به غرب دارند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در گذشته جمهوری اسلامی محرک اصلی برپایی کنفرانس اسلامی بود عنوان کرد:چند سالی است که هیچ خبری از برپایی کنفرانس اسلامی در جهان نیست و این ضعف دستگاه دیپلماسی است.

ایشان با بیان اینکه رفتار دستگاه دیپلماسی سبب شده است تا دشمنان هر روز متوقع‌تر شوند خاطرنشان کرد: مایه تاسف است که چنین مسئولانی از جانب ایران در مذاکرات حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نشان دهنده پایداری انقلاب اسلامی دانست و افزود: برخی نواقص موجود در کشور باید برطرف شود تا ایران به جایگاه اصلی‌ خود در سطح بین‌المللی برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه