سردار حاجی‌زاده :

رهبری گفتند موشک‌هابه غیرنظامیان نخورد/ پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشکی سپاه قرار دارند

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه بزرگترین کلکسیون غنائم پهپادی را از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها داریم، گفت: ما درسطح جهان جزو ۴، ۵ کشور در حوزه فناوری پهپادی هستیم.

رهبری گفتند موشک‌هابه غیرنظامیان نخورد/ پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشکی سپاه قرار دارند

به گزارش هشت دی،سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در برنامه ثریا که ازشبکه یک سیماپخش شد، اظهار کرد: ما در حوزه موشکی از کارهای زیادی انجام دادیم. ۱۰ سال ‌یش به انواع موشک ها دست یافتیم اما دقت لازم را نداشتند. بعد از اینکه مسئولیت نیروی هوافضا به بنده محول شد خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و ایشان فرمودند «اولویت من دقت موشک است» در واقع ما امروز  دقت موشک ها را مدیون تدبیر رهبر انقلاب هستیم.

 

وی ‌افزود: در اولین جلسه ای که دقت موشک ها را به ۳۰ متر رساندیم، رهبر انقلاب فرمودند شما می‌توانید به دقت بالاتر دست پیدا کنید. نقاطی که در عملیات های موشکی ما مورد هدف قرار گرفت اهداف بزرگی‌ نبود و در اصل اهداف هواپیما بودند اما برخی از آنها را از فاصله ۵۸۹ کیلومتری زدیم.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: رهبری همواره می‌فرمایند که موشک‌ها نباید به غیر نظامیان بخورد. به دلیل همین محدودیت‌ها، دو فروند از موشک‌های ما که مجهز به سیستم خودکشی هستند در عملیات‌های اخیر به دلایل فنی خودکشی کردند.

 

سردار حاجی زاده در ادامه با اشاره ویژگی‌های شخصیتی شهید تهرانی مقدم، گفت: شهید تهرانی مقدم یک فرمانده نابغه بود و از سال ۶۳ که کار موشکی شروع کرد و در واقع بنیانگذار صنعت موشکی ما بود.

 

وی افزود: آن شهید قدرت بسیج کنندگی خوبی داشت و به علوم موشکی مسلط بود. تا سال ۹۰ یعنی در زمان شهادت او کسی این شهید را نمی شناخت و درواقع یک سرباز گمنام بود. تعداد زیادی از دانشمندان سربازان گمنامی هستند که امروز در عرصه موشکی فعالیت می‌کنند؛ تهرانی مقدم تمام این متخصصان را بسیج کرد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: شهید تهرانی مقدم همواره می گفت ما باید دست رهبر معظم انقلاب را در مقابل دشمن پر کنیم.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: آمریکایی مدت هاست از گزینه نظامی علیه ما حرف نمی‌زنند. ما همیشه در سپاه یاد گرفتیم که تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

 

وی افزود: پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه در اطراف ما بسیار است از جمله پایگاه آنها در کشوری همانند قطر که در ۳۰۰ کیلومتری ماست یا پایگاهی که در امارات دارند. ما امروز می‌دانیم آمریکایی ها در فلان پایگاه و فلان آشیانه خود چه تجهیزاتی دارند؛ بعنوان مثال می‌دانیم RQ۱۷۰ در کدام آشیانه در پایگاه قندهار وجود دارد؛ آمریکایی‌ها تکان بخورند ما با موشک های نقطه‌زن بر سرشان می‌زنیم. آنها از جنگ علیه ما حرف نمی‌زنند به دلیل اینکه خودشان می‌دانند آسیب‌پذیر هستند.

 

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: امروز پاسداران نیروی دریایی سپاه به ناوهای هواپیمابر آمریکایی تحمیل کرده‌اند که وقتی وارد خلیج فارس می‌شوند، با زبان فارسی صحبت کنند.

 

سردار حاجی زاده تصریح کرد: گاهی اوقات هواپیماهای بدون سرنشین ما در اطراف ناوهای آمریکایی پرواز نمی‌کنند اما آنها توهم این را دارند که ما بالای سرشان هستیم. امروز واقعا هیمنه آمریکایی‌ها فروریخته است.

وی با بیان اینکه بزرگترین کلکسیون غنائم پهپادی را از آمریکایی ها و صهیونیست ها داریم، گفت: ما علاوه بر RQ۱۷۰ پهپاد NQ۹آمریکایی را به غنیمت گرفته‌ایم. ما درسطح جهان جزو ۴، ۵ کشور جهان در حوزه فناوری پهپادی هستیم. یکی از فرماندهان هوایی یکی از کشورهای قدرتمند به ما می‌گفت ما در این حوزه از شما عقب افتادیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه