امام جمعه بندرانزلی:

عمل نکردن به دستورات قرآن، عامل بروز معضلاتی مانند ربا، احتکار و اختلاس است

امام جمعه بندرانزلی گفت: برخی افراد به دنبال عمل کردن به اسلام نیستند و صرفاً به فکر سودجویی هستند.

عمل نکردن به دستورات قرآن، عامل بروز معضلاتی مانند ربا، احتکار و اختلاس است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌ الدین امشب در محفل انس با قرآن کریم به مناسبت هفته بسیج در مسجد جامع کپورچال اظهار داشت: قلمرو دین اسلام گستره‌ای جهانی است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دین اسلام متعلق به زمان، گروه و قشر خاصی نیست و برای تمام انسان‌ها برنامه جامع و گسترده دارد عنوان داشت: خداوند متعال برنامه هدایت، رشد و تعالی بشر را در قرآن کریم قرار داده است.

ایشان با تاکید بر اینکه انسان‌ها برای رسیدن به رشد و تعالی نیازمند یک برنامه جامع و عملی هستند خاطرنشان کرد: خداوند متعال به تمام انسان‌ها به ویژه مسلمانان تاکید می‌کند که با قرآن مانوس باشند.

امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه در گذشته قرآن کریم صرفاً در مجالس ختم خوانده میشد و یا به عنوان هدیه به افراد اهداء میشد خاطرنشان کرد: خداوند متعال قرآن را نازل کرده و راه انسان به سمت نور و سعادت را بهره‌برداری مناسب از آن دانسته است.

حجت‌ الاسلام شمس‌ الدین با اعلام اینکه انسان‌ها باید در قرآن کریم تفکر و تدبر کنند تصریح کرد: تدبر و تفکر در عمق مفاهیم قرآن کریم سبب سعادتمندی و موفقیت انسان‌ها می‌شود.

ایشان با تاکید بر اینکه تمام موفقیت‌های امت اسلام در طول تاریخ متاثر از قرآن کریم است ابراز داشت: عمل نکردن به دستورات قرآن کریم دلیل اصلی بروز مشکلات و ناکامی‌هایی مانند ربا، احتکار و اختلاس است که امت اسلامی در طول تاریخ با آن مواجه شده است.

ایشان با اعلام اینکه امروز ما در جامعه نام اسلام را داریم اما به تمام دستورات اسلام عمل نمی‌کنیم خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد به دنبال عمل کردن به اسلام نیستند و صرفاً به فکر سودجویی هستند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های خود را مدیون قرآن و افرادی است که به قرآن عمل می‌کنند گفت: عمل نکردن به دستورات قرآن دلیل اصلی بروز برخی مشکلات در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین ضمن تشریح علل عدم موفقیت برجام در حالی که به همه تعهدات خود را عمل کردیم خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم دستور داده است که مسلمانان دشمنان را به دوستی و برتری اتخاذ نکنند و عدم توجه به این دستور الهی سبب شکست برجام شد.

ایشان با اشاره به اینکه امروز برخی مسئولان برای استقبال از دشمنان اشتیاق دارند تصریح کرد: انسان مسلمان عزتمند است و اقدامی نمی‌کند که عزتش لکه‌دار شود.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به ایستادگی ملت یمن در برابر حملات متجاوزان خاطرنشان کرد: مردم یمن به پشتوانه اسلام و قرآن کریم در برابر تمام سختی‌ها و مشکلات ایستادگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اینکه دشمنان داخلی و خارجی در طول چهل سال انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای نابودی انقلاب اسلامی انجام دادند افزود: شاکله انقلاب اسلامی بر پایه قرآن بنا شده و همین امر سبب شکست خوردن دشمنان انقلاب می‌شود‌.

ایشان با اشاره به حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف و تلاش برای رفع مشکلات کشور تصریح کرد: پیشرفت‌های حاصله توسط بسیج ثمره حضور بسیجیانی است که به دستورات قرآن عمل می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه