نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در گیلان:

جدایی بین شیعه و سنی نقشه غرب است

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در گیلان با اشاره به اینکه به مسئله وحدت مسلمانان در امور اجتماعی بارها تأکید شده ‘گفت: نباید در وحدت اسلامی دچار تردید شد زیرا جدایی بین شیعه و سنی نقشه غرب است و جزو سیاست‌های آنان قرارگرفته است.

جدایی بین شیعه و سنی نقشه غرب است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: در بخش‌های مختلف قرآن کریم به وحدت مسلمانان اشاره‌ شده و ائمه نیز در زندگی خود بارها مسلمانان را به وحدت دعوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به مسئله وحدت مسلمانان در امور اجتماعی بارها تأکید شده افزود: نباید در وحدت اسلامی دچار تردید شد زیرا جدایی بین شیعه و سنی نقشه غرب است و جزو سیاست‌های آنان قرارگرفته است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در گیلان با بیان اینکه از قرن هفتم و با آمدن وهابیت اختلاف بین مسلمانان به وجود آمد گفت: اکنون نیز شیعه انگلیسی در دنیا به دنبال تفرقه انداختن بین مسلمانان است و هر روشی را دنبال می‌کند تا وحدت مسلمانان را از بین ببرد.

انصاری با اشاره به اینکه پیامبر بارها تأکید کرده بودند که اگر کسی بین مسلمانان تفرقه بیندازید از ما نیست خاطرنشان کرد: در آیه ۴۶ سوره انفال اشاره‌ شده که اگر تنازع کنید حکومت شما از بین می‌رود و باید دشمنان از این آیه درس بگیرند و بدانند که دشمنان ما در حال تفرقه‌افکنی هستند.

وی با بیان اینکه بعضی‌اوقات برداشت سطحی از آیات قرآن سبب اختلاف می‌شود گفت: بسیاری از آسیب‌های جهان اسلام به دلیل اختلاف مسلمانان است که نمونه آن جنگ بین عربستان با یمن و ناآرامی‌های سوریه نیز ناشی از اختلافات مسلمانان است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در گیلان با بیان اینکه اقدامات داعش گرایش‌ها به اسلام را در اروپا کم کرد تصریح کرد: دشمنان با تشکیل داعش درصدد ضربه زدن به مسلمانان بودند و از این اختلاف مسلمانان، دشمنان ما ازجمله رژیم صهیونیستی بهره‌مند شدند.

انصاری با اشاره به اینکه ایجاد وحدت بین مسلمانان فقط با حرف حاصل نمی‌شود افزود: در طول تاریخ، هرکجا علمای دین ما وارد میدان شدند، کارها به‌خوبی پیش رفته و به‌عنوان‌مثال فتوا اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه توهین به مذاهب حرام است باعث ایجاد وحدت بیشتری بین مسلمانان شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه