معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

اراضی گیلان توسط افراد غیربومی‌ در معرض تهدید قرار دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به فروش گسترده اراضی استان به افراد غیربومی گفت:‌ بسیاری از اراضی گیلان توسط غیربومی‌ها در حال به تاراج رفتن است.

اراضی گیلان توسط افراد غیربومی‌ در معرض تهدید قرار دارد

به گزارش ۸دی، احمد آقایی اظهار کرد:‌ در حال حاضر دو معضل بسیار بزرگ تغییر کاربری گسترده اراضی و فروش زمین به افراد غیربومی‌ به شدت آینده گیلان را تهدید می‌کند به طوری‌که هم‌اکنون اراضی استان توسط غیربومی‌ها در حال به تاراج رفتن است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه مهاجرت به این استان روند فزاینده‌ای به خود گرفته است ابراز داشت:‌ گیلان در شرایط بسیار وخیمی قرار گرفته است و اگر متولیان امر فکری برای توقف رشد این پدیده انجام ندهند اتفاقات نگران کننده‌ای در این استان رخ خواهد داد.

آقایی فروش گسترده اراضی گیلان به افراد غیربومی را برای نسل‌های بعدی و آینده این استان بسیار خطرناک دانست و بیان داشت: بسیاری از افراد غیربومی از فرصت استفاده کرده و اراضی موجود در گیلان را به صورت چندی هکتاری توسط عوامل و دلالان خود به قیمتی بسیار نازل خریداری می‌کنند.

وی از بین رفتن جنگل‌ها و مزارع گیلان را از تبعات منفی مهاجرت افراد غیربومی به این استان خواند و تصریح کرد:‌ موضوع بسیار نگران کننده و عجیبی که در این بین در حال اتفاق افتادن است همراهی، حمایت‌ و به نوعی پشتیبانی برخی مدیران استان گیلان از خریداران غیربومی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان وضعیت بد معیشتی و شرایط بد اقتصادی کشاورزان گیلانی را از عوامل‌ دخیل در فروش اراضی اعلام کرد و گفت: دولت برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر کشاورزان تکلیف دارد اما به عللی قادر به انجام هیچ‌گونه حمایت خاص و سازنده‌ای نیست.

آقایی با اشاره به اینکه بسیاری از کشاورزان گیلانی از سر ناچاری مجبور به فروش زمین‌های خود می‌شوند عنوان کرد:‌ وجود شرایط سخت اقتصادی کنونی و استمرار این وضعیت باعث شده است تا دولت نیز قادر به انجام تکالیف قانونی خود جهت حمایتی از اقشار کم درآمد جامعه نباشد.

وی طرح‌های هادی را زمینه‌ساز تغییرکاربری اراضی و انجام ساخت و سازها در استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد:‌ طرح‌های هادی فعلی دچار نواقص و اشکالات بسیار فراوانی است بنابراین انتظار داریم مسئولان و متولیان استان گیلان برای اصلاح آن هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه