انتظار ۱۵ ساله مردم گیلان به سرآمد/ سوت قطار فردا شنیده می‌شود

استاندار گیلان گفت: راه اندازی اولیه راه آهن رشت – قزوین، فردا انجام و سوت قطار بعد از سال‌ها انتظار در این استان شنیده می‌شود.

انتظار ۱۵ ساله مردم گیلان به سرآمد/ سوت قطار فردا شنیده می‌شود

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری استاندار گیلان اظهار کرد: راه آهن رشت – قزوین فردا با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به صورت اولیه به بهره برداری می‌رسد و پس از آن، حدود ۲ ماه دیگر با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطار به صورت حمل بار فعالیت دارد و نیاز‌های کارگاهی این پروژه را تأمین می‌کند، افزود:فردا شاهد ورود نخستین قطار مسافربری به گیلان خواهیم بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساخت راه آهن برای استفاده گیلانی‌ها و سایر هموطنان تعریف شده است، گفت: با افتتاح راه آهن، سالانه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و ۱۰ میلیون تن بار جابجا می‌شود که با تکمیل مسیر رشت به انزلی و رشت به آستارا می‌توان از ظرفیت حداکثری آن استفاده کنیم.

مصطفی سالاری گفت: طول راه آهن قزوین به رشت ۱۶۴ کیلومتر که با احتساب تهران به رشت ۳۲۰ کیلومتر است و حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وی افزود: آزادراه رشت – قزوین غیر از ۸ کیلومتر آن در محدوده شهرستان رودبار، تکمیل شده و بهره برداری از راه آهن رشت – قزوین، زمینه را برای حضور بیش از پیش گردشگران در گیلان فراهم می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایستگاه راه آهن آستارا به بهره برداری رسیده است، گفت: بخشی از حمل کالا‌ها از ایستگاه انجام می‌شود، اما بنا داریم تا با بهره برداری از راه آهن رشت – آستارا، بخشی از روند حمل کالا‌ها و واردات و صادرات را از این طریق انجام دهیم.

مصطفی سالاری با اشاره به تسهیل در گردشگری با بهره برداری از راه آهن رشت – قزوین و آزادراه این مسیر گفت: این دو موضوع استان را در معرض تقاضای بیشتر برای ویلا سازی و سکونت گاه‌های موقت قرار داده که لازم است برای حفظ اراضی کشاورزی و ملی و همچنین رفع نگرانی و دغدغه هموطنان و گردشگران، احداث واحد‌های بوم گردی در نظر گرفته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه