چرا ظریف سکوت کرده است؟

آیا عدم حصول پیشرفت در مذاکرات، وجود اختلاف در تمامی موضوعات مورد مذاکره – به تصریح عراقچی – و … این بار ظریف همیشه خندان را هم ناامید کرده که چنین روزه سکوت گرفته است؟

چرا ظریف سکوت کرده است؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، سید عباس عراقچی تا کنون بارها بر این نکته که مذاکرات اخیر ایران و ۵+۱ در وین هیچ پیشرفتی نداشته تاکید کرده است اما هنوز نکات مبهمی نیز در خصوص این مذاکرات دیده می شود.

محمدجواد ظریف در جریان مذاکرات پیشین در وین و ژنو بارها و بارها به روش های مختلف، تلاش می کرد تا روند مذاکرات را جزء به جزء اطلاع رسانی و رسانه ای کند اما در جریان نشست اخیر هرگز رویه پیشین تکرار نشد.

ظریف این بار نشست خبری مشترک با اشتون نداشت، خبررسانی‌های فیسبوکی او به حداقل رسیده بود، کمتر به رسانه های داخلی و خارجی خبر جدید می داد و احتمالا مهم ترین خبر مذاکرات وین به حضور او در اردوی تیم ملی فوتبال مربوط می شد که تیتر یک رسانه های ورزشی شد!

عراقچی معاون ظریف به صراحت دلیل عدم برگزاری نشست ظریف و اشتون را عدم پیشرفت مذاکرات عنوان کرده اما هنوز نمی توان به راحتی این تحلیل را پذیرفت که دو طرف مهم ترین نشست رسانه ای مربوط به این دور از مذاکرات را صرفا به دلیل آنکه پیشرفتی حاصل نشده لغو کنند.

شاید بتوان مهم‌ترین واکنش ظریف به مذاکرات اخیر را توییت کوتاه او که مانند چند برنامه حاشیه ای خود در اتریش – مانند دیدار با رییس جمهور این کشور – صرفا در آن از امیدواری سخن گفته به حساب آورد. اما چرا ظریف این بار همان وزیر پیشین نبود؟ احتمالا پاسخ این سوال را بتوان در همان توییت کوتاه او نیز جستجو کرد.

ظریف نوشته است : “پس از مذاکرات سخت از وین بازگشتیم. توافق امکان‌پذیر است اما باید توهمات پایان یابد و شبیه سال ۲۰۰۵ فرصت از دست نرود.” تاکید ظریف بر احتمال از دست رفتن فرصت، شاید یکی از اولین پالس های منفی او در جریان گفتگوها با ۵+۱ بوده است.

آیا عدم حصول پیشرفت در مذاکرات، وجود اختلاف در تمامی موضوعات مورد مذاکره – به تصریح عراقچی – و … این بار ظریف همیشه خندان را هم ناامید کرده که چنین روزه سکوت گرفته است؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه