مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رشت:

فریضه امربه معروف و نهی از منکر تضمین کننده سلامت جامعه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رشت گفت: دلیل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت ضامن اجرای بقیه وظایف فردی و اجتماعی است و در حکم روح و جان آنها محسوب می‌شود.

فریضه امربه معروف و نهی از منکر تضمین کننده سلامت جامعه است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام رهبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی رشت اظهار کرد: دلیل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر می توان گفت که این فریضه الهی در حقیقت ضامن اجرای بقیه وظایف فردی و اجتماعی است و در حکم روح و جان آنها محسوب می‌شود، با تعطیلی آن تمام احکام به اصول اخلاقی به مرور زمان تعطیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیشوایان ما هر کدام عامل به معروف و ناهی از منکر بودند و به شیوه های مختلف به این امر قیام نمودند همه انبیا خود را ملتزم بدان می‌دانستند و دیگران را نیز توصیه به آن می نمودند ادامه داد: در حدیثی از امیرالمومنین علی علیه السلام وارد شده که عملی بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست تمام کارهای نیک حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکرچون آب دهان است در برابر دریای پهناور.

حجت الاسلام رهبری با اشاره به اینکه اگر امر به معروف و نهی منکر ترک شود اشرار بر جامعه مسلط می شوند و زندگی برای همه سخت و دشوار می گردد گفت: جای تردید نیست که برخی مفاسد اجتماعی در جامعه و ناهنجاری‌ ها به خاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر می باشد. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی و وظیفه نخبگان جامعه و وظیفه دولتمردان هست، هرکدام باید وظایف خود را انجام بدهند.

وی در ادامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: رشد معنوی ، ترویج ارزش ها و نهادینه شدن ارزش ها، زنده نگه داشتن فرهنگ غنی اهل بیت علیهم السلام در سایه انجام این دو فریضه مهم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر با شیوه های درست و صحیح آن را انجام دهیم اذعان کرد: نباید نسبت به این دو فریضه مهم کوتاهی نماییم.

وی در ادامه خاطرنشان شد: امروز بزرگترین معروف حفظ انقلاب و پیروی از ولایت فقیه است و بزرگترین منکر استکبار جهانی است و برنامه‌ای که تایید کننده و ترویج کننده فرهنگ انحطاط غرب باشد، در شرایط کنونی بالاترین معروف خدمت به مردم هست و بالاترین منکر در شرایط کنونی خیانت به مردم است.

حجت الاسلام رهبری درپایان گفت: آنهایی که احتکار می کنند و شرایط زندگی مردم را سخت می کنند خائنین به انقلاب و ارزش ها هستند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه