امام جمعه اهل تسنن تالش در گفتگو با 8دی:

عامل ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی نه شیعه است نه سنی بلکه آمریکایی است/ بانیان جنگ یمن خداپرست نیستند

امام جمعه اهل تسنن تالش با اشاره به آدم کشی و جنایات آل سعود در یمن، گفت: مردم یمن گرسنه و زیر بمباران قرار دارند و این ها برادران مسلمان خود را می کشند زیرا خداپرست نیستند و دنیاپرستند.

عامل ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی نه شیعه است نه سنی بلکه آمریکایی است/ بانیان جنگ یمن خداپرست نیستند

حجت الاسلام حسین خانی پور در گقت و گو با خبرنگار ۸دی با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام و فرزندش امام صادق و هفته وحدت و بسیج، اظهار کرد: عده ای از روی عدم آگاهی و دشمنی با اسلام که برای یک مقطع هم نیست و استمرار دارد می گویند اسلام در ذاتش جنگ و خونریزی را به همراه دارد یعنی اسلام دین جنگ و دعوا است، نه اتحاد!

 

وی افزود: می خواهم بگویم ما دینی داریم که سند اصلیش قرآن کریم است، در قرآن اولین بار از عبرت سخن گفته شده است یعنی علم و معرفت، سوره ای به نام نون و قلم در قرآن داریم که آن هم از علم و آگاهی است.

 

امام جمعه اهل تسنن تالش با بیان اینکه در هیچ کجای قرآن کریم خداوند به جنگ و قتال قسم یاد نکرده است، افزود: بلکه دعوت اسلام به صلح و برادری بوده است، علت این همه جنگ و دعوا درمیان مسلمانان معتقدم از دلایل اصلی آن عدم پایبندی به قانون است که مورد تأیید همه است.

 

خانی پور اختلافات را ناشی از نبود یک گفتگو و دیالوگ عالمانه و دوستانه و به دور از تکبر و عدم اعتقاد به یک اصل و اساس که  مایه  پیشرفت هر جامعه ای است و آن گذشت و ایثار است نیز دانست.

 

** ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی نه شیعه است نه سنی بلکه آمریکایی است

 

وی با تقبیح عدم تحمل  شنیدن رأی مخالف بدون تعصب و تکبر، گفت: عدم رعایت عدالت در جامعه نیز از این دست عوامل و دلایلی است که در جامعه مایه تفریق می شود و باید این امر را برای دیگران روشن و واضح کنیم که اتحاد ما اتحاد دینی است و می خواهیم الگویی در عالم باشیم.

 

امام جمعه اهل تسنن تالش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند از ضرورات جامعه اسلامی وحدت است، اضافه کرد: اهمیتش آن است که امام راحل هم فرمودند که کسی که باعث ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی می شود نه شیعه و نه سنی است بلکه آمریکایی است.

 

وی تأکید کرد: امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، باید مواظب بود در جامعه آنطور زندگی کنیم که مورد رضای خدا باشد.

 

** بانیان این خونریزی ها و برادرکشی ها معتقد به دنیای دیگر نیستند

 

خانی پور در ادامه با اشاره به جنایت های آل سعود در یمن، گفت: بانیان این خونریزی ها و برادرکشی ها معتقد به دنیای دیگر نیستند.

 

وی ادامه داد: مردم یمن هر روز ناجوانمردانه بمباران می شوند و به خاطر بی فکری های یک فرزند ناخلف به نام “بن سلمان” این مردم بی گناه و زن و مرد و پیر و جوان از بین می روند و این ها حاضر نیستند سر عقل بیایند و قدری بیندیشند که این همه دشمنانی که داریم مگر کم است.

 

خانی پور با بیان اینکه اگر همین نیروی خودمان را در برابر دشمنان اسلام از جمله صهیونیست این غده سرطانی و آمریکا که در رأس این سلطه طلب ها قرار دارد عَلم کنیم دیگر زیان نمی دیدیم، تصریح کرد: علت این همه برادرکشی ها این است که به جای خداپرست بودند دنیاپرست و مادی پرست اند.

 

امام جمعه اهل تسنن تالش گفت: من یک زمان دارایی های شاهزادگان را مطالعه کردم، تعجب کردم و گفتم خدایا اینها معتقد به دنیای دیگر نیستند و غرق این ثروت ها هستند ، مردم یمن گرسنه و زیر بمباران قرار دارند و این ها برادران مسلمان خود را می کشند و باید فردا در پیشگاه خداوند هم پاسخگو باشند.

 

خانی پور با تأکید بر اینکه خدارا شاکریم که در سال ۵۷ همتی که ملت بزرگ ایران انجام داد و به رهبری امام راحل از یوق ظلم و ستم نظام ستم شاهی نجات پیدا کردیم، تصریح کرد: این مسیله الان برای دنیا الگو شده است و این بیداری ها در دنیا در هر نقطه ای حرکتی برعلیه ظلم و ستم است یقین بدانید الگوی آنها انقلاب اسلامی ما است که در سال ۵۷ به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

 

امام جمعه اهل تسنن تالش تصریح کرد: به امید آن روزی که در دنیا هیچگونه برادر کشی و ظلم و خونریزی را شاهد نباشیم و مظلومی را در دنیا نبینیم و همه به حق خودشان برسند.

 

خانی پور در ادامه هفته وحدت را نمادی ترسیم شده توسط امام راحل برشمرد و اظهار کرد: امام راحل تأکید داشتند مبادا در صفوف مسلمانان دشمنان نفوذ پیدا کنند و تفرقه ایجاد کنند.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران باید همیشه با هم انسجام و برادری داشته باشند، گفت: همه مسلمانان متوجه این مهم باشند تا به حد ایده آل که مورد انتظار در همه جوامع اسلامی است برسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه