لاهیجان درفهرست جهانی مراکزحامی نوزاد نارس قرارگرفت

همزمان با فرارسیدن روز جهانی نوزاد نارس (۱۷ نوامبر)، بیمارستان ۲۲ آبان شهرستان لاهیجان در راستای انجام مراقبت های ویژه نوزاد نارس، از سوی فدراسیون بین المللی NIDCAP سازمان جهانی بهداشت، در فهرست جهانی مراکز حامی نوزاد نارس قرار گرفت.

لاهیجان درفهرست جهانی مراکزحامی نوزاد نارس قرارگرفت

به گزارش هشت دی،بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان در راستای انجام مراقبت های ویژه نوزاد نارس، از سوی فدراسیون بین المللی NIDCAP در لیست مراکز حامی نوزاد نارس قرار گرفت،
در این باره تصویر نوزاد گیلانی بستری در بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، با حمایت ها و آموزش های کادر پرستاری این بیمارستان، به عنوان یکی از ۴۷ تصویر برتر در پوستر جهانی این رویداد، منتشر شد.
این نوزاد گیلانی که در ۳۴ هفتگی و با وزن ۹۰۰ گرم متولد شده بود، در بخش مراقبت های ویژه نوزادان ( NICU) بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان بستری شد، به علت بستری بودن مادر نوزاد در بخش ICU، آموزش در خصوص نگهداری از این نوزاد نارس به پدر داده شد و در این راستا، پدر نوزاد توانست با حمایت های تیم پرستاری بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، به روش مراقبت کانگرویی، شاهد اثرات مثبت چشمگیر در رشد نوزاد باشد، این نوزاد هم اکنون ۵ ماهه است.
بخش NICU بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان از بهمن سال ۱۳۹۴ افتتاح شد، این بخش تاکنون ۳۱۰ نوزاد را پذیرش نموده که از این تعداد ۱۰۵ نفر نوزاد نارس بوده اند، با استقرار برنامه راهبردی، استفاده از سیستم های نوین، بهره مندی از آخرین روش های روز دنیا و همچنین ایجاد خلاقیت در این بیمارستان، امروز شاهد درخشش تیم پرستاری این مرکز درمانی هستیم.
گفتنی است؛ فدراسیون بین المللی NIDCAP، با هدف حمایت از نوزادان نارس و خانواده های آنها از طریق بالا بردن سطح آگاهی و مراقبت های ویژه ی پرستاری تحت نظارت سازمان بهداشت جهانیWHO در حال فعالیت است، نوزادان متولد شده نارس، نیاز به مراقبت های فوری و ویژه پزشکی، احساسی و مالی از سوی والدین، خانواده و مراکز سلامت محور دارند.
این فدراسیون هر سال اقدام به انتشار عکس نوزادان نارسی می کند که در سراسر جهان، با مراقبت های ویژه و حمایت های مستمر خانواده و تیم پرستاری، مراحل بحرانی را پشت سر گذاشته اند، بر این اساس، هر ساله، ۱۵ میلیون نوزاد نارس (با تولد ۳ هفته زودتر)، متولد می شوند و متاسفانه، عوارض زایمان زودرس یکی از علل اصلی مرگ در کودکان زیر ۵ سال است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه