رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت:

۴۴ نقطه فاضلاب خانگی به گوهررود می‌ریزد

رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: ورود فاضلابهای خانگی از ۴۴ نقطه به رودخانه‌های رشت نفس این اکوسیستم های ارزشمند را تنگ کرده است.

۴۴ نقطه فاضلاب خانگی به گوهررود می‌ریزد

به گزارش ۸دی، اصغر خودکار گفت: وضعیت آلودگی رودخانه‌های رشت همچنان بسیار بد است.

وی افزود: با توجه به بارندگی اخیر ورود شیرابه زباله جایگاه سراوان از ۸ لیتر به ۱۲لیتربرثانیه رسیده است و همه این شیرابه‌ها بدون تصفیه وارد رودخانه‌های رشت می‌شوند.

خودکار با بیان اینکه خرید و نصب زباله‌سوز برای ساماندهی زباله جایگاه دفن سراوان به درازا کشیده شده است، خاطرنشان‌ کرد: مراحل ساخت تصفیه‌خانه شیرابه‌های این جایگاه دفن هر روز رصد می‌شود و کارها در حال انجام است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت یکی دیگر از عوامل جدی آلودگی رودخانه‌های رشت را ورود فاضلابهای خانگی به این اکوسیستم ها ارزشمند عنوان‌ کرد و گفت: از ۴۴نقطه شهر رشت فاضلاب خانگی وارد رودخانه‌های رشت می‌شود و این آلودگی‌ها نفس رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب را تنگ آورده است.

وی تصریح کرد: به مدیران دستگاههای مربوطه برای جلوگیری آلودگی ها به رودخانه‌های رشت اخطار داده شده است و حتی برخی از آنها به دادگاه معرفی شده‌اند.

خودکار افزود: برخی از مدیران نبود اعتبارات را دلیل انجام نشدن وظایفشان عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر چه رودخانه‌ها در مقابل آلودگی ها خودپالایی انجام می‌دهند اما اگر شدت آلودگی ها بیش از حد باشد این توان از آنها کاسته می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: آلودگی رودخانه های رشت به دیگر اکوسیستم های ارزشمند استان نیز می‌رود بنابراین همه باید برای نجات این رودخانه‌ها از آلودگی دغدغه داشته باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه