آیت الله جوادی آملی:

امروز اگر کسی علیه جنایات آل سعود فریاد نکشد شریک جُرم آنان است

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه عاقبت تلخی در انتظار آل سعود و صهیونیست‌ها است، گفت: امروز اگر کسی علیه جنایات آل سعود فریاد نکشد شریک جُرم آل سعود است.

امروز اگر کسی علیه جنایات آل سعود فریاد نکشد شریک جُرم آنان است

به گزارش ۸دی، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود در مسجد اعظم با اشاره به تجمع طلاب حوزه‌های علمیه در حمایت از مردم مظلوم یمن اظهار داشت: در این راهپیمایی یا تجمع عظیمی که به پیشنهاد بعضی از اعاظم، درباره حمایت از یمنی‌ها برگزار شد، از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم همه کسانی که در این تجمّع شرکت کردند، پاداش دنیا و آخرت داشته باشند.

وی ادامه داد: از ذات اقدس الهی مسئلت داریم تا خطر استکبار و صهیونیسم و آل سعود به خود آنها برگردد و کشورهای اسلامی از این غده بدخیم منطقه نجات پیدا کنند و در این ایام امامت و خلافت و ولایت وجود مبارک ولی عصر، امیدواریم با ظهور آن حضرت همه این غده‌های بدخیم‌ به عذاب الیم گرفتار شوند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: آنها که مثل آل سعود، صهیونیسم و استکبار بی‌رحمانه برای سرکوب یمنی ها و فلسطینی‌ها آن جور تلاش و کوشش می‌کنند، بدانند عواقب تلخی در پیش دارند.

وی در ادامه به آیات نورانی سوره مبارکه نساء اشاره کرد و بیان داشت: در سوره مبارکه «نساء» فرمود ﴿وَ لْیخْشَ الَّذینَ لَوْ تَرَکُوا مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّیهً ضِعافاً خافُوا عَلَیهِمْ﴾، این را تصریح کرد، فرمود با ایتام دیگران، با فقرای دیگران، با مشکلات دیگران، شما کنار بیایید. این طور نیست که بگویید بی‌تفاوت هستیم. این طور نیست که حالا یمنی کشته شد یا یمنی گرسنه شد به ما چه! این نیست. اگر چنانچه به ایتام دیگران بدرفتاری کردید برای ایتام شما هم این مسئله هست. از این شفاف‌تر، از این روشن‌تر بیان کند!؟ این ﴿تِبْیاناً لِکُلِّ شَی‏ءٍ﴾ است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به جنایات آل سعود به ویژه در موضوع یمن، خاطرنشان کردند: مرحوم کلینی از وجود مبارک امام نقل می‌کند که مسیح(سلام الله علیه) فرمود: «إِنَّ التَّارِکَ شِفَاءَ الْمَجْرُوحِ مِنْ جُرْحِهِ شَرِیکٌ لِجَارِحِهِ لَا مَحَالَه»، فرمودند اگر کسی زخم خورده است، شما همین جور او را رها می‌کنید؟ می‌گویید به من چه!؟ اگر کسی زخم خورده‌ای را ببیند، گرسنه‌ای را ببیند و بگوید به من چه، شریک جُرم مجرم است؛ امروز هم اگر کسی علیه جنایات آل سعود فریاد نکشد شریک جُرم آل سعود است!

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه