نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

صندوق بازنشستگی فرهنگیان تأسیس شود/ خدمات صندوق بازنشستگی کشوری به فرهنگیان کافی نیست

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ناراضی بودن فرهنگیان بازنشسته از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری، پیشنهاد داد با توجه به موج بازنشستگی فرهنگیان، صندوق ویژه آنها تأسیس شود.

صندوق بازنشستگی فرهنگیان تأسیس شود/ خدمات صندوق بازنشستگی کشوری به فرهنگیان کافی نیست

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به موج بازنشستگی در میان فرهنگیان درباره نحوه پرداخت خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی به این قشر گفت: در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشوری متولی امور مالی فرهنگیان بازنشسته است؛ یعنی وقتی معلمی بازنشسته می‌شود، پاداش پایان بازنشستگی خود را از دولت دریافت می‌کند و حقوق ماهانه فرهنگیان در این دوره از صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : با توجه به اینکه موج بازنشستگی در میان معلمان و فرهنگیان آغاز شده، ضرورت دارد برای تامین اجتماعی و رفاه این قشر به دنبال ایده جدید باشیم لذا پیشنهاد می‌شود صندوق خاصی تحت عنوان صندوق بازنشستگی فرهنگیان پیش‌بینی شود.

صندوق بازنشستگی فرهنگیان زمینه‌ای برای ارائه خدمات بیشتر به فرهنگیان

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت دولت را فرهنگیان تشکیل می‌دهند، ایده تأسیس و راه‌اندازی صندوق بازنشستگی فرهنگیان می‌تواند رویکرد خوبی را به دنبال داشته باشد؛ هرچند در دیگر حوزه‌ها معتقدم زیاد بودن تعداد چنین صندوق‌هایی در کشور باعث خواهد شد نتوانند از پس کار بیایند.

وی بیان کرد: صندوق بازنشستگی فرهنگیان باید یک صندوق نوپا و چابک باشد و شاکله آن به گونه‌ای تعریف شود که خودگردان باشد و از این روش بتواند خدمات بیشتری به فرهنگیان ارائه کند.

صندوق بازنشستگی کشوری زیان‌ده است

کوچکی‌نژاد توضیح داد: در حال حاضر بازنشستگان فرهنگی از تسهیلات و عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری رضایت ندارند؛ این صندوق خدماتی به فرهنگیان نمی‌دهد زیرا حجم جمعیت تحت پوشش آن بسیار بالا است.

وی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری یک صندوق عادی و زیان‌ده است که در بیشتر موارد دولت به آن کمک می‌کند؛ در نتیجه این صندوق توان ندارد غیر از حقوق، خدمات دیگری به فرهنگیان ارائه دهد.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به این سوال که اگر به دنبال ایده تأسیس صندوق بازنشستگی فرهنگیان باشیم باید به چه نکاتی توجه شود، توضیح داد: با توجه به اینکه صندوق‌ها در بخش‌های اقتصادی ورود می‌کنند، صندوقی که متعلق به فرهنگیان است باید به شکلی طراحی شود که زیان‌ده نباشند و دولت هم نخواهد در ازای طلب صندوق از خود، شرکت‌های ورشکسته را به آن واگذار کند بلکه منابع مورد نیازش را پرداخت کند.

تأسیس صندوق بازنشستگی فرهنگیان دو سر بُرد است

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر برای وزارت اطلاعات، نیروهای نظامی و تامین اجتماعی، صندوق وجود دارد و من معتقدم با توجه به اینکه فرهنگیان، نیمی از پرسنل دولت هستند، یک صندوق ویژه آنان نیاز است که اتفاقا صندوق بزرگی نیز خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عملیاتی شدن این ایده، دو سر بُرد است برای معلمان و برای صندوق بزرگ خدمات کشوری؛ زیرا این صندوق تا حدودی سبک خواهد شد و امکان پیدا می‌کند خودش را جمع و جور کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه