اقدام جدید دولت برای بنزین / اتصال کارت بانکی به کارت سوخت

اقدام جدیدی در دولت شکل گرفته تا کارت‌های بانکی که دست مردم است به کارت سوخت تبدیل شده و نیاز به صدور کارت‌های سوخت جدید نباشد.

اقدام جدید دولت برای بنزین / اتصال کارت بانکی به کارت سوخت

به گزارش ۸دی، بالاخره پس از مدت‌ها بررسی نحوه مدیریت سوخت در دولت، در شرایطی که شاهد مصرف افسارگسیخته بنزین از یک سو و قاچاق گسترده این فرآورده استراتژیک نفتی از سوی دیگر بودیم، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “به‌منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً با استفاده از کارت سوخت انجام شود”.

این اطلاعیه به‌معنای اجباری شدن مجدد استفاده از کارت سوخت شخصی پس از ۳ سال است. کارت سوخت شخصی با تصمیم دولت یازدهم، از سال ۹۴ و پس از تک‌نرخی شدن بنزین، از حالت الزامی بودن در فرآیند سوخت‌گیری خارج شده بود.

* کارت بانکی شما همان کارت سوخت شماست

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدام جدید دولت برای کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: “امروز بیش از ۱۰ میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند و برای صادر کردن این تعداد از کارت سوخت باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌کردند درحالی که با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین‌دستگاهی، آن را به کارت بانکی متصل کردیم تا به‌جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس به‌علاوه ۱۰ (+۱۰) ثبت‌نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادرشده را بیاورد و هزینه‌ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می‌شود”.

بنابر گفته این عضو کابینه دولت، اقدام جدیدی در دولت شکل گرفته تا کارت‌های بانکی که دست مردم است به کارت سوخت تبدیل شده و نیاز به صدور کارت‌های سوخت جدید نباشد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه