حذف اساتید انقلابی در دانشگاه شریف ادامه دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف استاد فلسفه دانشگاه شریف گفت: چاووشی بسیار مقید به ایران و اسلام است و به دلیل اینکه می‌خواست در ایران بماند با همسری فرانسوی‌اش به فرانسه نرفت.

حذف اساتید انقلابی در دانشگاه شریف ادامه دارد

به گزارش هشت دی،بعد از انتقادات مهدی گلشنی استاد انقلابی و برجسته دانشگاه صنعتی شریف به روند پژوهشی و آموزشی کشور و حذف سیاسی وی از طریق بازنشستگی اجباری، متاسفانه شاهد یک جانبه‌گرایی افراطی بالاخص در امور فکری و فلسفی در شریف هستیم.

به اعتقاد بسیاری از اساتید و دانشجویان انقلابی دانشگاه شریف تغییر مدیریت در گروه فلسفه علم شریف موجب تغییر رویکرد فکری و فلسفی در آنجا، هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ افراد شده است.

بارزترین تقابل را می‌توان در حذف درس‌های جعفر آقایانی چاوشی عضو هیات علمی گروه فلسفه علم و مخالفت با ارتقاء وی و زمینه‌سازی برای حذف این استاد دانشگاه دانست.

چاووشی متخصص تاریخ و فلسفه در دوره درخشان تمدن اسلامی بوده و تالیفات گسترده‌ وی پیرامون دستاوردهای دانشمندان مسلمان و ابداعات آن‌ها برای هر متخصصی در این حوزه قابل تحسین بوده است، وی استادی است که برای پیشرفت ایران اسلامی و برای اینکه در ایران بماند و به کشورش خدمت کند حتی حاضر شد از همسر فرانسوی‌اش جدا شود!

* چاووشی برای اینکه می‌خواست به ایران خدمت کند با همسرش به  فرانسه نرفت

مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد برجسته و اجباری بازنشسته شده دانشگاه شریف گفت: از نظر من آقای چاووشی از بهترین اساتید کشور در حوزه تمدن اسلام و فلسفه است.

وی ادامه داد: دکتر چاووشی بسیار مقید به ایران و اسلام است. وی همسری فرانسوی داشت که مسلمان شده بود همسر آقای چاووشی اصرار داشت که به فرانسه بروند ولی به دلیل اینکه آقای چاووشی می‌خواست در ایران بماند و به کشورش خدمت کند با همسرش به فرانسه نرفت.

گلشنی افزود: متاسفانه الان با چنین استادی بسیار خصمانه برخورد می‌کنند و برای او هم درس نگذاشته‌اند! و افراد دیگری را دارند می آورند که کلا جریان را تغییر دهند و چنین اقدامی هم برای آینده کشور خسارت خواهد داشت. اینها می‌خواهند فلسفه تحلیلی آقای وحید دستجردی را جایگزین کاری کنند که ما انجام می‌دهیم.

این استاد دانشگاه در خصوص وضعیت خودش هم تاکید کرد: الان دارند فرم‌های بازنشستگی را می آورند تا کارهایش انجام شود تا از این پس حقوقم از طریق سازمان بازنشستگی پرداخت شود. متاسفانه از ابتدا تبانی در تمام سطوح انجام شده بود و مقید به قانون هم نبودند.

وی گفت: قانون اجازه می‌داد از اساتید ممتاز در هیات امنا استفاده کنند، در دانشگاه تهران برای آقای نیلی چنین وضعیتی ایجاد کردند ولی در دانشگاه شریف این کار را نکردند در صورتی که اصلا سراغ برخی اساتید ضدانقلاب ۸۶ ساله هم نرفتند!

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه