عضو فراکسیون کارگری مجلس:

طرح مجلس برای افزایش دو مرتبه‌ای حقوق کارگران در سال

عضو فراکسیون کارگری مجلس از تلاش مجلس برای افزایش حقوق کارگران دو بار در سال متناسب با شرایط اقتصادی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ قانونی مبنی بر اینکه دستمزد کارگران تنها یک بار در سال افزایش یابد وجود ندارد.

طرح مجلس برای افزایش دو مرتبه‌ای حقوق کارگران در سال

به گزارش ۸دی، سیده فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه سفره‌های کارگران در تلاطم اقتصادی بیشتر از قبل خالی شده و در تنگنا قرار گرفته‌اند لذا نپرداختن به همین حداقل حقوق به آن‌ها نیز ظلم مضاعفی است، گفت: نمایندگان در فراکسیون کارگران به دنبال تغییر قانون حقوق پرداختی کارگران هستند به همین منظور “طرحی را مبنی بر اینکه حقوق آن‌ها دو بار در سال متناسب با شرایط اقتصادی افزایش یابد”.

هیچ قانونی مبنی بر اینکه دستمزد کارگران باید تنها یک بار در سال افزایش یابد وجود ندارد

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی با اشاره به تأثیر گرانی‌ها بر جامعه کارگری افزود: در حال حاضر هیچ قانونی مبنی بر اینکه دستمزد کارگران باید تنها یک بار در سال افزایش یابد وجود ندارد.

ذوالقدر با بیان اینکه نوسانات قیمتی بر زندگی و معیشت قشر کارگری تاثیرات سوء بسیاری می‌گذارد، اضافه کرد: اگرچه این طرح برای دولت بار مالی دارد اما اگر در قانون بودجه سالانه تبصره‌ای باعنوان افزایش حقوق کارگران در پی تورم‌های نامتعارف گنجانده شود می‌توان در  مواقع اضطرار کاری کرد.

حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان در پی نوسانات اخیر به یک سوم سال گذشته رسیده است

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه ارزش حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان -که مشخص و ثابت است- در پی نوسانات اخیر به یک سوم سال گذشته رسیده است لذا این افراد ضررهای بسیاری را متحمل می‌شوند، تاکید کرد: این اقشار که بیش از دو سوم جامعه را تشکیل می‌دهند، باوجود آنکه کوچکترین تأثیری را در تعیین قیمت‌ها و وضعیت اقتصادی ندارند، هر روز به واسطه تصمیم‌گیری بخش محدودی از جامعه آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه شریعتمداری قول مساعد برای رفع هرچه سریع‌تر این مشکل را داده‌ است، ادامه داد: فراکسیون کارگری و دیگر کمیسیون‌های مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌ایم که با ورود عاجل و بدون فوت وقت پرداخت حقوق کارگران “نیشکر هفت تپه” را پیگیری کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه