مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان:

۳۳۰ بیمار در گیلان منتظر انجام پیوند کلیه هستند

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با تأکید بر ازوم حمایت بیشتر از بیماران خاص در این استان گفت:‌ هم‌اکنون ۳۳۰ بیمار در گیلان منتظر انجام پیوند کلیه هستند.

۳۳۰ بیمار در گیلان منتظر انجام پیوند کلیه هستند

به گزارش ۸دی،‌ هوشنگ رضوان‌پناه دیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در حال حاضر ۳۳۰ نفر از بیماران کلیوی گیلان منتظر انجام پیوند کلیه هستند ‌و انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان نیز با مشارکت نیکوکاران تا حد توان از آنان حمایت می‌کند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان عنوان کرد:‌ بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار خاص در سطح استان گیلان شناسایی و تحت حمایت‌های نقدی و غیرنقدی این انجمن خیریه قرار گرفته‌اند به طوری‌‌که از زمان تشکیل این نهاد بالغ بر هزار و ۶۰۰ پیوند کلیه زنده انجام گرفته است.

رضوان‌پناه با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۳۰ نفر در گیلان منتظر انجام پیوند کلیه هستند افزود: در مرکز استان گیلان شهرستان رشت نیز ۴۷۵ بیمار دیالیزی توسط انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شناسایی شده‌اند که برخی از آنان از سال گذشته برای انجام پیوند کلیه در نوبت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های گیلان تخت‌های دیالیز وجود دارد ابراز داشت:‌ به طور مجموع ۲۶۳ تخت دیالیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان موجود است اما عمر مفید کاری بسیاری از این تخت‌های مخصوص انجام عمل دیالیز سال‌هاست که به پایان رسیده و مستهلک ‌شده‌اند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان عمر استاندارد تخت‌های بیمارستانی را ۷ هزار ساعت تا حداکثر ۲۵ هزار ساعت اعلام کرد و گفت:‌ بسیاری از دستگاه‌های دیالیز موجود در استان گیلان بیش از ۴۰ هزار ساعت کار کرده‌اند بنابراین به هیچ عنوان کارایی و بازدهی مناسبی ندارند.

رضوان‌پناه از اقدام اخیر معاونت وزارت بهداشت و درمان برای توزیع ۳ هزار و ۶۰ دستگاه دیالیز در سطح کشور سخن گفت و تصریح کرد: حدود هزار و ۳۰ عدد از این تجهیزات امسال در بین مراکز استان‌های کشور توزیع می‌شود که برای استان گیلان حدود ۵۰ دستگاه در نظر گرفته شده است.

وی از کمک‌ها و حمایت‌های خیران گیلانی برای خرید تجهیزات دیالیز برای بیماران خبر داد و عنوان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان ردیف بودجه دولتی ندارد بنابراین حتی ریالی از این مجموعه دریافت نمی‌کند و تمام خدمات آن با کمک و مشارکت‌های مردمی انجام می‌‌شود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان به شناسایی بیماران کلیوی نیازمند گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر به همت این انجمن ماهانه به طور متوسط حدود ۸۵ هزار تومان در قالب اعطای سبد‌های غذایی و دارویی به بیماران کلیوی استان گیلان کمک می‌شود.

رضوان‌پناه با تأکید بر اینکه در سه سال گذشته معادل ۶۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی به بیماران کلیوی گیلان اعطا شده است بیان داشت:‌ تهیه سرویس‌ ایاب و ذهاب و یا توزیع داروهای گران‌قیمت توسط پزشکان خیر از جمله خدماتی است که در قالب انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان انجام می‌شود.

وی اختصاص ردیف بودجه‌ دولتی برای انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی و سایر بیماری‌های خاص را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: امیدواریم با تصویب این بخش از قانون بودجه و اعطای یکسری کمک هزینه‌ها اندکی از بار مالی انجمن‌های خیریه حمایت از بیماران خاص کاسته شود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان از انجام آزمایشات بیماران کلیوی گیلان با کمترین هزینه در آزمایشگاه رازی رشت خبر داد و گفت:‌ ۴۰ درصد از هزینه آزمایشات توسط بیمه‌ها،‌ ۴۰ درصد توسط انجمن خیریه و ۲۰ درصد از هزینه‌ها نیز توسط بیماران کلیوی پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه