استاندار گیلان خبر داد:

راه‌اندازی اولیه قطار در پنجشنبه هفته جاری

استاندار گیلان گفت: با راه اندازی اولیه راه آهن رشت – قزوین در پنجشنبه جاری سوت اولین قطار در این استان شنیده می شود.

راه‌اندازی اولیه قطار در پنجشنبه هفته جاری

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری در بازدید از پروژه راه آهن رشت- قزوین اظهار داشت: راه آهن رشت – قزوین پنجشنبه هفته جاری با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به صورت اولیه به بهره برداری رسیده و پس از آن، حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطار به صورت حمل بار فعالیت دارد و نیازهای کارگاهی این پروژه‌ را تأمین می‌کند خاطر نشان کرد: طی روزهای آتی شاهد ورود اولین قطار مسافربری به گیلان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در ساخت راه آهن محدودیت شیب و قوس وجود دارد، بیان داشت: عبور از البرز کار آسانی نیست و تفاوت جاده با ریل در محدودیت شیب، مسیر پروژه را با دشواری مواجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: با افتتاح رسمی و تردد مردم با قطار، طراحی و اجرای زیبا تونل‌ها و پل‌های متعدد در مسیر سختی این پروژه عظیم نمایان می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ساخت راه آهن برای استفاده گیلانیان و سایر هموطنان تعریف شده گفت: با افتتاح راه آهن در سال سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر و ۱۰ میلیون تن بار جابجا می شود که با تکمیل مسیر رشت به انزلی و رشت به آستارا می‌توان از ظرفیت حداکثری آن استفاده کنیم.

گفتنی است طول راه آهن قزوین به رشت ۱۶۴ کیلومتر که با احتساب تهران به رشت ۳۲۰ کیلومتر می‌باشد و حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه